Skrzynka suportowa TUE 35

Smarowanie

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
dudik56
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 6
Rejestracja: 14 sty 2017, 20:40
Lokalizacja: Swiebodzice

Skrzynka suportowa TUE 35

#1

Post napisał: dudik56 » 03 gru 2018, 11:14

Witam, jest to mój pierwszy post ;).

Jako, że jestem amatorem uważnie prześledziłem forum zwłaszcza część dotyczącą zwykłych tokarek. Ostatnio zabrałem się za odnowienie staruszki TUE35, wygoniłem pająki, odnowiłem, pokasowałem luzy (na wrzecionie nawet uzyskałem fabryczny 0,01mm) i natknąłem na mały problem. W DTR dość lakonicznie informują o smarowaniu. Pod wieloma warstwami farby na skrzynce suportowej znalazłem dwa korki jeden z napisem olej (na zdjęciu oznaczony „1” ) i drugi bez napisu (na zdjęciu oznaczony „2” ). Moje pytania do doświadczonych kolegów:

Korek nr 1 jest pewnie do napełniania skrzynki olejem, nie wiem ile wlać oleju? Do jakiego poziomu czy ile w litrach 0,5l – 0,8l ? bo w podobnych tokarkach były takie informacje.

Korek nr 2, nic o nim nie wiem czy lać olej? Pewnie tak, ale ile?

W DTR nic na ten temat nie ma. Nie chcę lać oleju na czuja bo może ktoś coś na ten temat wie.


Obrazek




tokarzmaly
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 134
Rejestracja: 22 gru 2014, 22:19
Lokalizacja: Radomsko

Re: Skrzynka suportowa TUE 35

#2

Post napisał: tokarzmaly » 03 gru 2018, 13:13

Gdybyś zdjął tą pokrywę to pod korkami (dwoma) znajdują się małe "korytka" i rurki z knotami (takie jak pod pokrywą wrzeciennika) tędy smarujemy m.in. tryby skrzynki, tuleje łożyskowe, nakrętkę dwudzielną, ślimak napędu od wałka pociągowego.

Moim zdaniem smarować "mało, ale często". Na dole skrzynki, ale z jej boku powinien być "korek". Olej zbierający się na dnie smaruje "przez zamaczanie" zęby przekładni.

Niestety nie mam zdjęć.


Autor tematu