sinumerik
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1037
- Rejestracja: 01 kwie 2006, 22:08
- Lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
poczekac az ostygnie.......
A tak na powaznie - jest jakas przyczyna, ze motor sie przegrzewa..np duzo planowania ze stala predkoscia skrawania. Albo np zepsuty wentylator chlodzacy silnik wrzeciona. Moglo sie tez zdarzyc ze wentylator kreci w druga strone niz powinien ( silniki siemensa maja okreslone w ktora strone powinien przplywac strumien powietrza. Moze przeplyw powietrza jest zaklucony, tzn, ktos zaslonil kratki dolotowe?
Ostatecznie moze tez byc uszkodzony termistor w silniku..
Mozliwosci jest wiele.....
Jak czesto ten alarm sie pojawia?
Jaki jest dokladnie numer alarmu?
Na okolicznosc pojawiania sie alarmu jest oczywiscie ustalony parametr w danych maszynowych, ktory mowi przy jakiej temp. ten alarm sie pojawi... ale tego na razie bym nie ruszal..

A tak na powaznie - jest jakas przyczyna, ze motor sie przegrzewa..np duzo planowania ze stala predkoscia skrawania. Albo np zepsuty wentylator chlodzacy silnik wrzeciona. Moglo sie tez zdarzyc ze wentylator kreci w druga strone niz powinien ( silniki siemensa maja okreslone w ktora strone powinien przplywac strumien powietrza. Moze przeplyw powietrza jest zaklucony, tzn, ktos zaslonil kratki dolotowe?
Ostatecznie moze tez byc uszkodzony termistor w silniku..
Mozliwosci jest wiele.....
Jak czesto ten alarm sie pojawia?
Jaki jest dokladnie numer alarmu?
Na okolicznosc pojawiania sie alarmu jest oczywiscie ustalony parametr w danych maszynowych, ktory mowi przy jakiej temp. ten alarm sie pojawi... ale tego na razie bym nie ruszal..
>>>>>>>>>> GELO <<<<<<<<<<
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 213
- Rejestracja: 01 kwie 2006, 17:00
- Lokalizacja: Trinidad and Tobago
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 87
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 11:37
- Lokalizacja: Producent
Ja bym raczej twierdził podobnie jak gelos , że trzeba zacząć od silnika i kabli. Najbardziej prawdopodobna przyczyna to przerwana ciągłość połączenia między KT a napędem jeśli sygnał pojawia się natychmiast po włączeniu maszyny /choć nie można wykluczyć wkładki napędu/.
Z tego co wiem to sygnał od KTY leci w kablu od enckodera
Overtemperature i overload to zupełnie co innego.
Z tego co wiem to sygnał od KTY leci w kablu od enckodera
Overtemperature i overload to zupełnie co innego.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 213
- Rejestracja: 01 kwie 2006, 17:00
- Lokalizacja: Trinidad and Tobago
zgadzam się - pierwsze przekroczona temperatura napęduOvertemperature i overload to zupełnie co innego.
drugie - main drive overload - sterownik "przeładowany".
W moim przypadku obydwa te alarmy wystąpiły jednocześnie.
W trakcie obróbki zgrubnej pojawiał się alarm o przegrzewaniu się napędu (Overtemperature)
lub w trakcie zjazdu w osi X narzędzia na szybkim posuwie gdy był założony duży detal (około tony) i szybko wzrastała prędkość obrotowa.
Chwilowo pomogła zmiana w parametrach czasu wchodzenia maszyny na zadane obroty a w efekcie wymiana sterownika.
Może te dwa przypadki nie mają ze sobą wiele wspólnego.