Serwo z silnika uniwersalnego ? ?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 468
- Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
- Lokalizacja: P?ock
Z prądnica i silnik komutatorowy to jedno i to samo urządzenie jest tylko pytanie o obroty.
Normalnie przy określonych obrotach powstaje w uzwojeniach wirnika i na szczotkach Siła Elektromotoryczne - napięcie na zaciskach nieobciążonego żródła prądu. Jeżeli przyłożone do szczotek napięcie jest niższe to mamy pracę prądnicową , jeżeli wyższe to silnikową.
Z zasady prądnice samochodowe nie miały zbyt dużych mocy natomiast miały dużą masę.
Przeróbka małego silnika na trójfazowy wymaga zasilania trójfazowego.
Proszę przybliżyć planowany zakres przeróbki:
1 wielkość, rodzaj, moc silnika
2 ilość żłobków na wirniku
Po tych informacjach spróbujemy określić wstępną wartość momentu lub sposób amieżenia jego warości. Aha - kąt odchylenia wału w zalężności od zmiany wartości momentu może być dosyć znaczny kilka - kilkanaście stopni
Normalnie przy określonych obrotach powstaje w uzwojeniach wirnika i na szczotkach Siła Elektromotoryczne - napięcie na zaciskach nieobciążonego żródła prądu. Jeżeli przyłożone do szczotek napięcie jest niższe to mamy pracę prądnicową , jeżeli wyższe to silnikową.
Z zasady prądnice samochodowe nie miały zbyt dużych mocy natomiast miały dużą masę.
Przeróbka małego silnika na trójfazowy wymaga zasilania trójfazowego.
Proszę przybliżyć planowany zakres przeróbki:
1 wielkość, rodzaj, moc silnika
2 ilość żłobków na wirniku
Po tych informacjach spróbujemy określić wstępną wartość momentu lub sposób amieżenia jego warości. Aha - kąt odchylenia wału w zalężności od zmiany wartości momentu może być dosyć znaczny kilka - kilkanaście stopni
Pozdrawiam
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 468
- Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
- Lokalizacja: P?ock
To niejest chyba silnik z magnesami stałymi - bo musiałby być silnikiem prądu stałego. Ile jeat cewek uzwojeń na stojanie - najlepiej zdjęcie. Analogiczne do twoich problemy w temacie "silnik krokowy z alternatora".
Moc odawana przez silnik dotyczy obrotów nominalnych - mogą być gzdzieś podane. To pozwoli na określenie momentu znamionowego.
Moc odawana przez silnik dotyczy obrotów nominalnych - mogą być gzdzieś podane. To pozwoli na określenie momentu znamionowego.
Pozdrawiam
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 468
- Rejestracja: 06 gru 2004, 10:17
- Lokalizacja: P?ock
Czyli będzie to silnik z jedną parą biegunów. Jeżeli dobrze kojarzę to średnica wirnika jest całkiem spora czyli powinno się udać uzyskać duże momenty. Ile jest wycinków na komutatorze - złobków 12 to wycinków 12x1 lub 12x2lub 12x3. Jeżeli udałoby się "odciąć" komuittor od cewek to nie potrzeba by ich przewijać. należałoby jedynie odpowiednio połączyć. przy odcinaniu należy zachowac kolejność połączeń - ale o tym potem.
Ile wycinków?
Ile wycinków?
Pozdrawiam
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.
Cokolwiek Byś nie zrobił i tak Będziesz żałować - BROMBEL Liczy się suma kosztów globalnych.