Znaleziono 110 wyników

autor: Mallujemy
27 lis 2014, 23:08
Forum: Frezarka - konstrukcja metalowa
Temat: Frezarka kolumnowa epoxy+aluminium
Odpowiedzi: 67
Odsłony: 14605

tak o?
autor: Mallujemy
27 lis 2014, 08:33
Forum: Frezarka - konstrukcja metalowa
Temat: Frezarka kolumnowa epoxy+aluminium
Odpowiedzi: 67
Odsłony: 14605

Nie chcę Cię Kolego martwić, ale nie znam nikogo kto zmieścił się w budżecie... A nie! Czekaj! Jeden kolega z forum ogarnął coś co się porusza poniżej tysiaka, ale miał już zaplecze techniczne. Zazwyczaj budżet rośnie dwa razy :D Sam zakładałem osiem, maks maksów magiczną dychę... Wyszło że mam w p...
autor: Mallujemy
20 lis 2014, 17:00
Forum: Frezarka - konstrukcja metalowa
Temat: Frezarka kolumnowa epoxy+aluminium
Odpowiedzi: 67
Odsłony: 14605

Przyszla zona, zobaczyla, opier*** i jednak max to 6k :D Narażę się przyszłej żonie, ale jeżeli w taki sposób będzie Cie "wspierać" przy planowaniu i budowie ... to marnie to widzę :roll: :razz: jest jeszcze gorzej... to nie przyszla zona a obecna;D zle sformulowalem zdanie i wyszlo na to ze to prz...
autor: Mallujemy
20 lis 2014, 15:12
Forum: Frezarka - konstrukcja metalowa
Temat: Frezarka kolumnowa epoxy+aluminium
Odpowiedzi: 67
Odsłony: 14605

Tym bardziej że inwestując 6kpln przeanalizował bym czy jest sens pchać się w rozwiązania które po pewnym czasie i obiektywnej ocenie trzeba będzie zmieniać. z tym budzetem to jest tak ze chcialem sie zmiescic w 6k ale jesli niemozliwe jesty osiagniecie danych parametrow przy tej kwocie to moze byc...
autor: Mallujemy
20 lis 2014, 14:57
Forum: Frezarka - konstrukcja metalowa
Temat: Frezarka kolumnowa epoxy+aluminium
Odpowiedzi: 67
Odsłony: 14605

Sprawdź rozszerzalność cieplną aluminium i epoxygranitu, żeby nie okazało się że jak temp skoczy w stosunku do temp w której się to wszystko utwardziło to się coś odspoi. Ja bym tam widział bardziej stal. Forma bedzie zalewana w temp 20-22 i na stale bedzie sie znajdowala w pomieszczeniu o takiej s...
autor: Mallujemy
20 lis 2014, 13:40
Forum: Frezarka - konstrukcja metalowa
Temat: Frezarka kolumnowa epoxy+aluminium
Odpowiedzi: 67
Odsłony: 14605

W takim razie mam pytanie czy w maszynie na walkach da sie frezowac np obudowy lozysk, obejmy wrzeciona i inne czesci do CNC?
A co do korpusu to mial byc prosty ale wtedy uchwyt wrzeciona musialby byc strasznie dlugi i balem sie ze bedzie za bardzo ciazylo na prowadnice w osi Z.
autor: Mallujemy
20 lis 2014, 13:07
Forum: Frezarka - konstrukcja metalowa
Temat: Frezarka kolumnowa epoxy+aluminium
Odpowiedzi: 67
Odsłony: 14605

Tak racja tam powiny byc 2 plyty po 10mm zamiast jednej 20mm. Napisalem ze budzet ~6000 pln a jak tak sobie licze to juz przy trapezowkach sie w tej kwocie nie zmieszcze wiec kulowe chyba odpadaja.. Ta 2ga obejma jest konieczna? ( element w ktorym jest wrzeciono ma 40mm grubosci, ew zamiast tych 40m...
autor: Mallujemy
20 lis 2014, 12:39
Forum: Frezarka - konstrukcja metalowa
Temat: Frezarka kolumnowa epoxy+aluminium
Odpowiedzi: 67
Odsłony: 14605

Frezarka kolumnowa epoxy+aluminium

Witam. Przymierzam sie do zrobienia malej frezarki kolumnowej. Materialy na korpus to zbrojony epoxy granit + frezowane plyty aluminiowe pod prowadnice. Wrzeciono mokry chinczyk 1,5 - 2,2 kw. Elementy aluminiowe grubosci 20mm. Stol teowy 350x200x20-30mm. Pozostale wymiary jak na zdjeciu. Pole obrobk...
autor: Mallujemy
03 lip 2014, 14:25
Forum: Elektrowrzeciono
Temat: pomoc w wyborze wrzeciona do aluminium
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 1971

A taki jamnik 1.1 kw jednofazowy 2770 obr/min nadalby sie? Tu na forum juz widzialem takie przerobki ale wszystkie chyba byly podlaczane pod falownik a ja chcialbym uzywac 1 fazy i stalych obrotow. Czy te 2770 obr wystarczy to obrobki aluminium? Czy tez konieczny jest falownik i manewrowanie predkos...
autor: Mallujemy
01 lip 2014, 14:47
Forum: Elektrowrzeciono
Temat: pomoc w wyborze wrzeciona do aluminium
Odpowiedzi: 4
Odsłony: 1971

pomoc w wyborze wrzeciona do aluminium

Witam. Chcialbym sie dowiedziec ktore z ponizszych wrzecion najlepiej nadawaloby sie do obrobki aluminium pa6 na malej frezarce kolumnowej x350 y200 z120 Frezarka bedzie pracowac ok 2h dziennie przy uzyciu frezow 8,5,3 mm Frezowac bede raczej male elementy np wsporniki walka liniowego, obudowy lozys...

Wyszukiwanie zaawansowane