Znaleziono 11 wyników

autor: blasterpl
08 sie 2017, 21:44
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

Jak wspomniałem moja tokarka nie ma hamulca , przeniesienie napędu z serwa na os wrzeciona to pasek wielorowkowy i koniec , nic więcej tam nie ma.Bezwładność pasa jakaś jest zawsze :cry:
Niestety chyba czeka mnie przemocowywanie detali na frezarkę i frezowanie tego otworu :???:
autor: blasterpl
08 sie 2017, 16:03
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

Tak tez robie:

N530 T11 D22 M6 (wiercenie na średnicy)
N540 G95 G92 S3000 M40
N550 G00 X60 Z-19.5
N560 M71
N570 C90
N580 G16 P+
N590 S520 M3 M40 (M3 FREZ,WIERTLO)
N600 G94 F500
N610 G00 X21 M7
N611 G01 X18 F30
N620 X-25 F80
N630 G00 X45
N640 Z100
N650 M5 M9
N660 M70
autor: blasterpl
08 sie 2017, 15:26
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

:twisted: Zrobiłem test z wstępnym nawiercaniem , to samo :cry: . Moja maszyna nie ma mechanicznego hamulca który blokuje wrzeciono podczas obróbki z napędzanego narzędzia , pozycja jest trzymana tylko poprzez silnik/serwo napędu. Zauważyłem , ze w pierwszej fazie wiercenia detal wyraźnie się obraca w lewo/prawo , bardzo niewiele ale jednak. Myślę ze to jest przyczyna :cry: . Opory wiertla ø18 są jednak dużo większe niż ø13 (przy takim samym wierceniu ale ø13 otwór wychodzi 13.00mm). Jeszcze spróbuje wiertlem 17.5 ale to chyba będzie dla odmiany za mało :???:
autor: blasterpl
08 sie 2017, 09:53
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

Tak by było najlepiej , niestety mam na razie tylko dwie oprawki kątowe , jedna do wiercenia , druga do faski :cry: Myślałem o przeszlifowaniu wiertla na dl kilku mm na ø≈6mm ale niestety nie potrafię tego zrobić :evil:
autor: blasterpl
08 sie 2017, 08:25
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

Kupilem kilka wiertel HSS ø18 , skróciłem , naostrzyłem , przetoczyłem chwyt na ø16 i otwór rozbity na ø18,45 :evil: . Przetaczałem łapiąc za ≈ 20mm chwytu który potem odciolem , bicie ustawiłem na zegar . Nie wiem czego to nie idzie jak trzeba :cry:
autor: blasterpl
07 sie 2017, 17:15
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

WZÓR pisze: W trakcie obrotu głowicy zestaw oprawka - reduktor - narzędzie może zahaczyć o w/ w obudowę maszyny i d**** blada.

Mariusz.
Tego miejsca za wiele nie ma , od czoła oprawki di obudowy jest ≈80mm.

Znalazłem coś takiego,z fotki wynika ze przewężenie miedzy chwytem a zębami ma ≈16mm albo i mniej. Uciąć chwyt i gotowe wiertło :mrgreen: . Tylko czy ta węższa cześć jest obrobiona ( co by bicia nie było :?: )
Obrazek
autor: blasterpl
06 sie 2017, 22:46
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

Jest to jakieś rozwiązanie :razz: . Jak się usuwa ze środka wiertla ten "korek" po wierceniu , wypada sam czy są jakieś kombinacje :?:
autor: blasterpl
06 sie 2017, 19:51
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

Fajne ale jest problem , chwyt ma ø19 :cry:
autor: blasterpl
03 sie 2017, 08:48
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

Nie natrafiłem na wiertło składane ø18 z chwytem mniejszym niż ø25 , przetoczenie z 25 na 16
to chyba nie zbyt dobry pomysł :???: Osi Y nie mam niestety.

Mam 2 oprawki proste i 2 kątowe. Kombinuje tak , spłaszczenia z oprawki prostej następnie wiercenie z kątowej i na koniec faski z drugiej kątowej.
autor: blasterpl
02 sie 2017, 22:37
Forum: Obróbka metali
Temat: Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia
Odpowiedzi: 26
Odsłony: 2620

Tak HSS , VHM nie przetoczę :???: . HSS dal rade w takim samym detalu ale otwór ø13 , może i 18 da rade.

Wróć do „Wiercenie otworu na tokarce za pomocą napędzanego narzędzia”