Witam,
Sytuacja przedstawia się w następujący sposób. Mam liniową oś wrzecionową ze skokiem śruby 10 [mm]. Chcę za pomocą przekładni pasowej z paskiem zębatym "zmienić" sobie skok na 5 [mm].
Chcę to zrealizować w następujący sposób:
- serwomotor połączony z kołem 1 o ilości zębów z1=30
- pas zębaty (typ L) łączy koło 1 z kołem 2 o ilości zębów z2=15
- koło 2 połączone z liniową osią wrzecionową o skoku śruby 10 [mm]
i1-2=z2/z1=0,5
0,5*10 [mm] = 5 [mm]
Czy podchodzę do zagadnienia w sposób właściwy?
Pozdrawiam,
Przełożenie a skok osi wrzecionowej
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Przełożenie a skok osi wrzecionowej
no tak - koło 2 musi wykonać 2 obroty by koło 1 wykonało jeden pełny obrót czyli przemieszczenie na śrubie sprzęgniętej z kołem 1 wyniosło 10mm
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 maja 2018, 17:02
Re: Przełożenie a skok osi wrzecionowej
Czyli z tego co kolega pisze powinno być odwrotnie do tego, co ja zrobiłem. Kolega sugeruje reduktor, u mnie wyszedł multiplikator i właśnie ten multiplikator mnie bolał
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Przełożenie a skok osi wrzecionowej
fakt źle spojrzałem dlatego przytaknąłem (ubzdurało mi się że koło pierwsze z lewej to koło 1) śruba oczywiście na większym kole musi być
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 maja 2018, 17:02
Re: Przełożenie a skok osi wrzecionowej
Tak to zrozumiałem. Fakt, że powinienem być może schemat narysować w odwrotnej kolejności, tak by napęd był po lewej, aby bardziej naturalnie można było tenże schemat czytać, co zmniejszyło by ryzyko ewentualnych pomyłek. Niemniej jednak najważniejsze, że się dogadaliśmy. Dziękuje za odpowiedź.