Przekładnia stożkowa o zębach daszkowych
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 lut 2023, 20:02
Przekładnia stożkowa o zębach daszkowych
Witam, nie wiem czy to odpowiedni dział do założenia tego tematu. Jakiś czas temu znalazłem w internecie zdjęcie przekładni stożkowej z zębami daszkowymi, poniżej załączam link.
Zainteresował mnie sposób jej wykonania. Czy spotkał się ktoś z jakąś metodą pozwalającą na wykonanie takich kół zębatych?
Znane mi metody obróbki kół zębatych stożkowych nie pozwalają na takie wykonanie, przez chwilę myślałem nawet, że koła zostały odlane, jednak na odlew nie wyglądają, a przynajmniej tak się wydaje patrząc na zdjęcie (staranność wykonania). Zwrócę uwagę, na podstawie informacji z internetu, że przekładnia została wykonana w latach 20-stych XX wieku, zatem o obróbce sterowanej numerycznie możemy zapomnieć. Dodam jeszcze, że przekładnia jest teraz eksponatem w czeskim mieście Kralupy nad Wełtawą (namiar na nią: "Ozubené kolo z miřejovické elektrárny, Kralupy nad Vltavou, Czechy" - można wpisać w Google Maps) Czy ktoś posiada jakąkolwiek wiedzę na temat wykonania takich kół?
Zainteresował mnie sposób jej wykonania. Czy spotkał się ktoś z jakąś metodą pozwalającą na wykonanie takich kół zębatych?
Znane mi metody obróbki kół zębatych stożkowych nie pozwalają na takie wykonanie, przez chwilę myślałem nawet, że koła zostały odlane, jednak na odlew nie wyglądają, a przynajmniej tak się wydaje patrząc na zdjęcie (staranność wykonania). Zwrócę uwagę, na podstawie informacji z internetu, że przekładnia została wykonana w latach 20-stych XX wieku, zatem o obróbce sterowanej numerycznie możemy zapomnieć. Dodam jeszcze, że przekładnia jest teraz eksponatem w czeskim mieście Kralupy nad Wełtawą (namiar na nią: "Ozubené kolo z miřejovické elektrárny, Kralupy nad Vltavou, Czechy" - można wpisać w Google Maps) Czy ktoś posiada jakąkolwiek wiedzę na temat wykonania takich kół?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 16223
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Przekładnia stożkowa o zębach daszkowych
Na odlew to jednak nie wygląda. A zresztą to jakoś musiał model też zrobić
Raczej frezowane palcowym i parę lat chodziło. I się krawędzie dopasowały.
Raczej frezowane palcowym i parę lat chodziło. I się krawędzie dopasowały.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1237
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Przekładnia stożkowa o zębach daszkowych
kamar pisze:Raczej frezowane palcowym i parę lat chodziło. I się krawędzie dopasowały.
Z zhttps://www.ebmia.pl/wiedza/porady/mechanika-po ... -zebatych/
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 566
- Rejestracja: 29 lip 2007, 10:49
- Lokalizacja: wieluń-eslov
Re: Przekładnia stożkowa o zębach daszkowych
Biorąc pod uwagę zastosowanie tego konkretnego koła i ilość ich wytworzenia można się pokusić o stwierdzenie że czas wykonia nie miał aż takiego znaczenia jak jakość wykonania.
Warto przeczytać.
https://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/4604/ ... _4_s24.pdf
Warto przeczytać.
https://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/4604/ ... _4_s24.pdf
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4693
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 22:40
- Lokalizacja: PL,OP
Re: Przekładnia stożkowa o zębach daszkowych
O widzę że nie tylko ja czytam takie starocie.Arias2 pisze:Warto przeczytać.
W kolejnych numerach 25-26 jest o obróbce koła daszkowego: https://bcpw.bg.pw.edu.pl/dlibra/public ... 69/content
zachowanie spokoju oznacza zdolności do działania
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ
ᐃ 🜂 ⃤ ꕔ △ 𐊅 ∆ ▵ ߡ