Przecinanie - problem z wymiarem

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
MazakQT20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 18
Rejestracja: 23 paź 2018, 20:47

Re: Przecinanie - problem z wymiarem

#11

Post napisał: MazakQT20 » 05 kwie 2021, 16:52

mag999 pisze:
05 kwie 2021, 15:26
MazakQT20 pisze: Z detalu robi się jajko
Czyli gniecie materiał. A ciśnienia nie można zmniejszyć?
Tak jak pisałem wcześniej, detal obrabiam poza szczękami, teraz może spróbuję jeszcze dalej od szczęk, choć wątpię w to, żeby coś zmieniło.

Mogę zmniejszyć ciśnienie, choć nie za wiele, bo wtedy wiertło płytkowe wepchnie mi detal.



Awatar użytkownika

rafalxfiles
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 645
Rejestracja: 28 sie 2006, 17:55
Lokalizacja: dolnyśląsk
Kontakt:

Re: Przecinanie - problem z wymiarem

#12

Post napisał: rafalxfiles » 07 kwie 2021, 07:55

Przetocz szczęki i sprawdź geometrie maszyny..
Czy czasem nie podciągasz detalu przeciwwrzecionem ??


mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 553
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

Re: Przecinanie - problem z wymiarem

#13

Post napisał: mag999 » 07 kwie 2021, 08:46

Skoro autor odcina z preta to pewnie ma twarde szczęki.
Nie koniecznie musi mieć przeciwwrzeciono.
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp


Autor tematu
MazakQT20
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 18
Rejestracja: 23 paź 2018, 20:47

Re: Przecinanie - problem z wymiarem

#14

Post napisał: MazakQT20 » 07 kwie 2021, 23:30

Problem występuje zarówno w miękkich jak i w twardych szczękach. Nie mam przeciwwrzeciona.
Rozważam to, jak już wcześniej ktoś napisał, że przyczyną może być nie odprężony materiał. Po prostu przy odcinaniu, materiał się "skręca"
Niestety na daną chwilę nie jestem sprawdzić jak by wychodziło ze stali odprężonej.


mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 553
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

Re: Przecinanie - problem z wymiarem

#15

Post napisał: mag999 » 08 kwie 2021, 14:12

A jak wypada odcinanie z bardziej wysuniętego pręta?

Najgorsza opcja jest toczenie w 2 mocowaniach
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”