Prośba o pomoc odlew z aluminium z drewnem

Dyskusje dotyczące odlewania.

jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3224
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Prośba o pomoc odlew z aluminium z drewnem

#31

Post napisał: jasiu... » 24 kwie 2019, 16:39

Po pierwsze, czy to jest na pewno aluminium?

Ja bym to robił zupełnie inaczej. Może dla tego, że w odlewanie aluminium nie jest mi obce.

Po pierwsze blacha tytanowa, z której robię nieregularny "szkielet". Nie każdy lubi tytan spawać, ale da się, można. Później do szkieletu zgrubnie dopasowuję drewno. Szukam hartowni z większym piecem (wgłębny), nagrzewam szkielet i kładę na nim drewniany blat. Wtedy wszystkie niedokładności się wypalą (można drewno obciążyć), a całość dość stabilnie się połączy. Można wcześniej w szkielecie przygotować "płetwy", które całość ustabilizują.

Pytanie, czy to trzeba będzie przepolerować i zakonserwować? Tytanu niby nie trzeba, ale drewno?

Wylanie aluminium na drewno może skończyć się eksplozją, a poza tym po co w ten sposób? Aluminium słabo zwilża, będziesz miał dziury, myślisz, że to będzie ładnie? Jak dla mnie pomysł, o którym trudno dyskutować.



Awatar użytkownika

oskaeg
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 337
Rejestracja: 28 sty 2011, 19:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Prośba o pomoc odlew z aluminium z drewnem

#32

Post napisał: oskaeg » 24 kwie 2019, 17:27

Ludzie nie odróżniają materiałów, to może być znal, znal jest trochę inny, płynie już od 450 stopni z tego co pamiętam, to metal pomiędzy aluminium, a ołowiem, jest bezpieczniejszy od aluminium, bo bardziej ustabilizowany ze względu na ciężkie atomy cynku...

Aluminium bardzo szybko stygnie, a znal trochę dużej, dlatego wylanie znalu na drewno jest bardziej sensowne...

Podobna sprawa jest z wtyczkami od komputerów, ludzie myślą ze to guma, a to czarne PVC. Widać ze coś na filmie odlewają, ale nikt przecież nie zna składu, to może być po prostu cynk, tylko ze cynk w stosunku do objętości jest dużo cięższy niż aluminium, a co za tym idzie za kostkę cynku tych samych gabarytów trzeba będzie zapłacić dużo więcej...

Jak się tak uparłeś na odlanie tego stolika, to jedź na złom i zapytaj o gaźniki samochodowe, cynk nie jest tak agresywny jak aluminium, stopisz go na kuchence elektrycznej w dużej ilości, 2 - 3 litry będziesz topi np 2 -3 godziny na kuchence 2kw. Samo stopienie metalu w ten sposób jest bezpieczne, ale wprawy wymaga samo odlewanie, zobacz na filmach jak powoli leją metal, musisz pozwolić metalowi "zagrzać drewno". Taki garnczek z metalem jest ciężki, źle się tym manewruje, dochodzi do tego ciepło i opary, nikt nie chce Ci dokuczyć, tylko nie znamy Cię, nie wiem ile masz lat, nie chcemy abyś zrobił sobie po prostu krzywdę. Wystarczy ze pryśnie Ci rozgrzana kropla metalu do oka i masz po oku, rozgrzany metal wtapia się w ciało, weź sobacz na kawałku kurczaka jak wtapia się cyna w nogę kurczaka, potem wyobraź sobie co może zrobić Ci cały garnczek, a rzeczy może stać się tysiące, mnie się kiedyś urwało jedno ucho od garnczka i co wtedy

Do odlewania powinny być specjalne narzędzia... Specjalne ubrania ochronne, rękawice, po prostu jednym słowem sprzęt... Oczywiście da się to zrobić bez narzędzi, ale to na prawdę duże ryzyko, może się 10 razy tak udać, a za 11 będzie tragedia...


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 829
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

Re: Prośba o pomoc odlew z aluminium z drewnem

#33

Post napisał: Bbuli » 24 kwie 2019, 20:51

A na filmach widać,że ktoś nie wiedzał,że się nie da i zrobił.Kolejny raz .


andrzejk
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 114
Rejestracja: 18 sty 2009, 15:10
Lokalizacja: Łódź

Re: Prośba o pomoc odlew z aluminium z drewnem

#34

Post napisał: andrzejk » 24 kwie 2019, 21:59

Ja bym to zrobił inaczej. Klocek jako model. Odlalbym to w piasku. Jak już trochę przestygnie na jeszcze gorący metal położyłbym klocek. Powinien się ładnie odpalić. Nie ryzykujesz spalenia klocka przy odlewaniu.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”