
Problem z silnikiem/przekładnią
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 maja 2021, 09:54
Problem z silnikiem/przekładnią
Witam, mam nietypowy problem z nietypową maszyną
Maszyna Wykrawarko-zaoblarka OMERA. Silnik odpowiadający za posuw na "półksiężycu" od zaoblania gubi parametry. Po ustawieniu punktu zerowego i przestawieniu nie wraca do miejsca "0", zatrzymuje się w dowolnym miejscu, w zależności od ustawionej prędkości. Przekładnia na silniku zregenerowana, silnik nowy i dalej to samo. Po przełożeniu przekładni i silnika z sań od cięcia wszytko działa, więc wykluczam sterownik. Wie ktoś czy te silniki się kalibruje czy jednak źle została zregenerowana przekładnia. Silnik msk060c-0300-nn-m1-up0-nnnn. Przekładnia LP120-M01-10-111-000 I=10 ALPHA Z góry dzięki za podpowiedzi
!

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 183
- Rejestracja: 11 lut 2015, 18:55
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z silnikiem/przekładnią
W niektórych silnikach rexroth"a w obudowie jest bateria do enkodera.
Sprawdż czy w tym używanym co masz jest bateria. Ja miałem zestawy Rexroth"a gdzie była bateria. Kolega kupił ode mnie te zestawy do tokarki to wymieniał baterie na nowe i w silnikach musiał ustawić enkodery. Z tego co wiem ustawiał punkt 0.
Sprawdż czy w tym używanym co masz jest bateria. Ja miałem zestawy Rexroth"a gdzie była bateria. Kolega kupił ode mnie te zestawy do tokarki to wymieniał baterie na nowe i w silnikach musiał ustawić enkodery. Z tego co wiem ustawiał punkt 0.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 01 maja 2021, 09:54
Re: Problem z silnikiem/przekładnią
@juzwa1 1 sprawdzę po majówce, ale wydaje mi się, że nie w tym leży problem ponieważ pierwsza diagnoza padła na przekładnie która została zregenerowana i założona na stary silnik, po założeniu poruszanie się osią manualnie działa bez problemu a gdy ustawie 0, włączę cykl i dajmy na to przestawie 20° w prawo, żeby wróciła do punktu 0 to w zależności od ustawionej prędkości przestawia sią tylko kawałek. Im szybciej tym mniej kroków wykona i na sterowniku pokazuje że jest na 0. Następnie stwierdzono tacho w silniku, zamówiony nowy silnik i ta sama sytuacja. Brak pomysłów już kompletnie...