Problem z pozycją HOME

Problem z pozycją HOME

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

Autor tematu
dominikDekiel
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2021, 01:54

Problem z pozycją HOME

#1

Post napisał: dominikDekiel » 14 sty 2021, 02:05

Witam, jestem tu nowy i w pierwszym zdaniu chciałbym się przywitać ze wszystkimi :)

Jestem studentem i przyszedł czas na wybranie tematu inżynierki, wybrałem sobie zbudowanie mini frezarki CNC i w sumie się udało ale mam jeden problem, nie mogę ustawić procedury HOME :/

Korzystam z GRBL v1.1 i Shilda CNC V3 a całość przyczepiona do STM32F411. Do sedna, problem polega na tym, że gdy wysyłam w konsoli polecenie $H tylko jeden silnik osi Z startuje i kręci się przez pewien czas po czym się wyłącza i to tyle, nie reaguje na krańcówki, po zakończeniu jego pracy reszta silników się nie rusza. W ustawieniach GRBL'a komenda $ 21= 0 (Hard limit) , $22 = 1 (Enable Homing Cycle), $24 = 80 (Homing Feed) , $25 = 600 (Homing Seek). Krańcówki są raczej sprawne bo gdy ustawiam hard limit na 1 to reagują i od razu zatrzymują silniki.

Ktoś może miał podobny problem i poradził sobie z nim? Chętnie posłucham jakichś rad osób które mają większe doświadczenie z GRBL'em niż ja.

Pozdrawiam,
Dominik



Awatar użytkownika

TOP67
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2224
Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z pozycją HOME

#2

Post napisał: TOP67 » 14 sty 2021, 08:53

Czy krańcówka Z też działa?

CNC Shield V3 ma błędny opis (pochodzący z GRBL 0.8 ). Krańcówkę podłącza się do pinu SpnEn. Problem dotyczy na pewno ATMega328p.

Awatar użytkownika

Autor tematu
dominikDekiel
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2021, 01:54