problem z powrotem drutu oporowego

Maszyny do wycinania gorącym drutem

Autor tematu
LongJump
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 15
Rejestracja: 11 maja 2020, 14:32
Lokalizacja: Warszawa

problem z powrotem drutu oporowego

#1

Post napisał: LongJump » 15 lip 2020, 16:48

witam,

Mam mały problem z wyciąganiem liter przestrzennych ze styroduru. Mianowicie między innymi w momencie przecięcia litery drukt nie wraca tą samą drogą.

Obrazek


Ma ktoś jakiś pomysł?



Tagi:

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3977
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: problem z powrotem druku oporowego

#2

Post napisał: tuxcnc » 15 lip 2020, 18:45

To jest typowe dla tej technologii i materiału.
Chodzi o naprężenia cieplne i opadanie nadciętego materiału pod własnym ciężarem.
Najgorzej wychodzi kiedy się korzysta z programów o własnej "inteligencji", które same ustalają kolejność i kierunek cięcia. Potrafią się wtedy robić schody po kilka milimetrów.
Przy ręcznym projektowaniu ścieżki daje się ten efekt ograniczyć, ale całkiem wyeliminować raczej nie.


Autor tematu
LongJump
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 15
Rejestracja: 11 maja 2020, 14:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z powrotem druku oporowego

#3

Post napisał: LongJump » 16 lip 2020, 08:00

tuxcnc pisze:
15 lip 2020, 18:45
To jest typowe dla tej technologii i materiału.
Chodzi o naprężenia cieplne i opadanie nadciętego materiału pod własnym ciężarem.
Najgorzej wychodzi kiedy się korzysta z programów o własnej "inteligencji", które same ustalają kolejność i kierunek cięcia. Potrafią się wtedy robić schody po kilka milimetrów.
Przy ręcznym projektowaniu ścieżki daje się ten efekt ograniczyć, ale całkiem wyeliminować raczej nie.
Akurta nie tym problem, bo ścieżkę ustalam sam tak, aby drut wyszedł z konturu zanim litera zacznie opadać. A w najbardziej kluczowym momencie detal jeszcze twardo siedzi.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 3977
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: problem z powrotem druku oporowego

#4

Post napisał: tuxcnc » 16 lip 2020, 15:33

LongJump pisze:
16 lip 2020, 08:00
Akurta nie tym problem, bo ścieżkę ustalam sam tak, aby drut wyszedł z konturu zanim litera zacznie opadać. A w najbardziej kluczowym momencie detal jeszcze twardo siedzi.
No to może wleczesz drut - za mała temperatura, za szybki posuw.


Autor tematu
LongJump
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 15
Rejestracja: 11 maja 2020, 14:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z powrotem drutu oporowego

#5

Post napisał: LongJump » 16 lip 2020, 16:01

No wlansie nie. Temperaturę dobrałem dobrze do posuwu. Drukt jest cały czas napięty. Świadczy o tym "dobrze" wycięte litera, trzyma rozmiar/kontury/promienie

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Styropianu (Styroduru)”