problem z odkreceniem zabieraka
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 46
- Rejestracja: 24 sty 2014, 07:52
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Po czym wnosisz że mam typ "L" a nie DIN 800?RomanJ4 pisze:kolego końcówki wrzecion jakie występuja w tokarkach masz tu
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 0103,d.Yms
Ty masz typ "L",
a nie DIN 800 (bez nakrętki), który ma kolega Zienek w TUE35 (o ile dobrze zrozumiałem)
Mi właśnie najbardziej do tego co mam pasuje DIN 800. To jedyne mocowanie na którym może być widać gwint od strony uchwytu (miejsce które zaznaczyłem czerwoną strzałką na poście wcześniejszym)
Przy typie "L" nie widać gwintu od strony uchwytu. czy się mylę?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Porównując Twoje zdjęcie i typ 800 z gwintem na końcówce, a który nie ma nakrętki dociągającej od strony wrzeciennika(jak w TUE35 kolegi Zienka), co starałem się pokazać na zdjęciach.
Troszkę karkołomne byłoby nakręcanie tulei tarczy na jeden gwint - wrzeciona, i jeszcze na to nakręcanie nakrętki dociągającej, nigdzie w katalogach końcówek wrzecion taka konstrukcja nie występuje. Przynajmiej ja nigdy się nie spotkałem.
Zresztą jak odkręcisz tę zewnętrzną nakrętkę, to zejść ze stożka już powinno gładko, nawet jak się trochę zapiekło (na penetrator). Odkręcić się nie da bo na stożku jest klin.
Poza tym poczytaj tu
http://www.practicalmachinist.com/vb/sc ... se-130676/ ( https://www.google.pl/search?q=Vereinig ... B400%3B300 )
Troszkę karkołomne byłoby nakręcanie tulei tarczy na jeden gwint - wrzeciona, i jeszcze na to nakręcanie nakrętki dociągającej, nigdzie w katalogach końcówek wrzecion taka konstrukcja nie występuje. Przynajmiej ja nigdy się nie spotkałem.
Zresztą jak odkręcisz tę zewnętrzną nakrętkę, to zejść ze stożka już powinno gładko, nawet jak się trochę zapiekło (na penetrator). Odkręcić się nie da bo na stożku jest klin.
Poza tym poczytaj tu
http://www.practicalmachinist.com/vb/sc ... se-130676/ ( https://www.google.pl/search?q=Vereinig ... B400%3B300 )
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 46
- Rejestracja: 24 sty 2014, 07:52
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Gdyby pytający znał takie szczegóły nie byłby pytającym tylko podpowiadającymkamar pisze:Może się tak nie sumituj to raczej pytający powinien poinformować o tym dość istotnym szczególe.RomanJ4 pisze: Stąd pomyłka. nie przyszło mi do głowy zapytać, czy się obraca razem z wrzecionem. Moja gafa, pardon.
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 paź 2019, 15:36
- Lokalizacja: Sandomierz
Re: problem z odkreceniem zabieraka
Witam. Jestem tu nowy. Natrafiłem na ten temat, bo mam taki sam problem. W mojej TUE-40 pojawił się luz na panewce wrzeciona (były wersje na panewkach i na łożyskach tocznych) i chcę go skasować, albo ogólnie zobaczyć jaki jest stan panewki. Żeby to zrobić należy odkręcić zabierak uchwytu, aby dostać się do przedniej nakrętki regulacyjnej. Nie magę w żaden sposób odkręcić zabieraka. Wrzeciono z gwintowaną końcówką, zabierak w żaden sposób niezabezpieczony przed samoodkręceniem. Próbowałem na przeciwnych obrotach wrzeciona podpierając szczękę drewnianym klockiem i ani drgnie. Nie chciałbym tego bić młotkiem, grzać i używać innych drastycznych metod żeby nie uszkodzić maszyny. Może któryś z Panów miał już doświadczenie z takim opornym zabierakiem? Proszę o pomoc.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: problem z odkreceniem zabieraka
A nie masz czasem takiego wrzeciona?
tokarka-tue-40-remont-demontaz-wrzeciona-t46932.html
Jeśli Twoja ma nakręcaną tarczę, której nie idzie odkręcić "na wstecznym", to bez walenia młotkiem( i to porządnym) może się nie obyć. Parę godzin przed tym popsikaj połączenie dobrym penetratorem, w ostateczności naftą, pomoże "zmiękczyć" zapieczenie(jeśli jest).
Możesz też przed waleniem młotkiem spróbować zablokować wrzeciono przed obróceniem poprzez włożenie klina z twardego drewna lub deski w największe zęby kół zębatych przekładni wrzeciennika(np odboczki), a na tarczę załóż uchwyt ze szczękami. W jego rozsunięte szczęki włóż poprzecznie jak na obrazku
długą mocną rurę, sztabę, lub długi łom, którym możesz spróbować odkręcić tarczę...
tokarka-tue-40-remont-demontaz-wrzeciona-t46932.html
Jeśli Twoja ma nakręcaną tarczę, której nie idzie odkręcić "na wstecznym", to bez walenia młotkiem( i to porządnym) może się nie obyć. Parę godzin przed tym popsikaj połączenie dobrym penetratorem, w ostateczności naftą, pomoże "zmiękczyć" zapieczenie(jeśli jest).
Możesz też przed waleniem młotkiem spróbować zablokować wrzeciono przed obróceniem poprzez włożenie klina z twardego drewna lub deski w największe zęby kół zębatych przekładni wrzeciennika(np odboczki), a na tarczę załóż uchwyt ze szczękami. W jego rozsunięte szczęki włóż poprzecznie jak na obrazku
długą mocną rurę, sztabę, lub długi łom, którym możesz spróbować odkręcić tarczę...
pozdrawiam,
Roman
Roman