problem z odkreceniem zabieraka

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#11

Post napisał: RomanJ4 » 27 sty 2014, 22:55

kolego końcówki wrzecion jakie występuja w tokarkach masz tu
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 0103,d.Yms

Ty masz typ "L",
a nie DIN 800 (bez nakrętki), który ma kolega Zienek w TUE35 (o ile dobrze zrozumiałem)
Obrazek

http://www.tools-n-gizmos.com/specs/Lat ... Mount.html


pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
jtools
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 4
Posty: 46
Rejestracja: 24 sty 2014, 07:52
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

#12

Post napisał: jtools » 28 sty 2014, 22:30

RomanJ4 pisze:kolego końcówki wrzecion jakie występuja w tokarkach masz tu
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 0103,d.Yms

Ty masz typ "L",
a nie DIN 800 (bez nakrętki), który ma kolega Zienek w TUE35 (o ile dobrze zrozumiałem)
Po czym wnosisz że mam typ "L" a nie DIN 800?
Mi właśnie najbardziej do tego co mam pasuje DIN 800. To jedyne mocowanie na którym może być widać gwint od strony uchwytu (miejsce które zaznaczyłem czerwoną strzałką na poście wcześniejszym)
Przy typie "L" nie widać gwintu od strony uchwytu. czy się mylę?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#13

Post napisał: RomanJ4 » 29 sty 2014, 00:07

Porównując Twoje zdjęcie i typ 800 z gwintem na końcówce, a który nie ma nakrętki dociągającej od strony wrzeciennika(jak w TUE35 kolegi Zienka), co starałem się pokazać na zdjęciach.
Troszkę karkołomne byłoby nakręcanie tulei tarczy na jeden gwint - wrzeciona, i jeszcze na to nakręcanie nakrętki dociągającej, nigdzie w katalogach końcówek wrzecion taka konstrukcja nie występuje. Przynajmiej ja nigdy się nie spotkałem.
Zresztą jak odkręcisz tę zewnętrzną nakrętkę, to zejść ze stożka już powinno gładko, nawet jak się trochę zapiekło (na penetrator). Odkręcić się nie da bo na stożku jest klin.

Poza tym poczytaj tu
http://www.practicalmachinist.com/vb/sc ... se-130676/ ( https://www.google.pl/search?q=Vereinig ... B400%3B300 )
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
jtools
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 4
Posty: 46
Rejestracja: 24 sty 2014, 07:52
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

#14

Post napisał: jtools » 30 sty 2014, 22:07

Sprawa się wyjaśniła
Obrazek

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#15

Post napisał: RomanJ4 » 30 sty 2014, 23:37

A widzisz, to nakrętka była od łożyska przedniego wrzeciona. Stąd pomyłka. nie przyszło mi do głowy zapytać, czy się obraca razem z wrzecionem. Moja gafa, pardon.
Ale dobrze że odkręciłeś. Młotkiem?
pozdrawiam,
Roman


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 16244
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#16

Post napisał: kamar » 31 sty 2014, 05:32

RomanJ4 pisze: Stąd pomyłka. nie przyszło mi do głowy zapytać, czy się obraca razem z wrzecionem. Moja gafa, pardon.
Może się tak nie sumituj :) to raczej pytający powinien poinformować o tym dość istotnym szczególe. :)

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#17

Post napisał: RomanJ4 » 31 sty 2014, 08:57

No, ale ja powinienem zapytać. Bo potem wychodzi tak, jak z tymi dwoma "szoferami" co to rozebrali silnik na drodze, a zapomnieli do baku zajrzeć... :mrgreen:
"Ale nicto..", jak mawiał Mały Rycerz, najważniejsze że odkręcone.. :grin:
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
jtools
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 4
Posty: 46
Rejestracja: 24 sty 2014, 07:52
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

#18

Post napisał: jtools » 01 lut 2014, 00:59

kamar pisze:
RomanJ4 pisze: Stąd pomyłka. nie przyszło mi do głowy zapytać, czy się obraca razem z wrzecionem. Moja gafa, pardon.
Może się tak nie sumituj :) to raczej pytający powinien poinformować o tym dość istotnym szczególe. :)
Gdyby pytający znał takie szczegóły nie byłby pytającym tylko podpowiadającym :D


wojtek0379
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 15 paź 2019, 15:36
Lokalizacja: Sandomierz

Re: problem z odkreceniem zabieraka

#19

Post napisał: wojtek0379 » 15 paź 2019, 16:31

Witam. Jestem tu nowy. Natrafiłem na ten temat, bo mam taki sam problem. W mojej TUE-40 pojawił się luz na panewce wrzeciona (były wersje na panewkach i na łożyskach tocznych) i chcę go skasować, albo ogólnie zobaczyć jaki jest stan panewki. Żeby to zrobić należy odkręcić zabierak uchwytu, aby dostać się do przedniej nakrętki regulacyjnej. Nie magę w żaden sposób odkręcić zabieraka. Wrzeciono z gwintowaną końcówką, zabierak w żaden sposób niezabezpieczony przed samoodkręceniem. Próbowałem na przeciwnych obrotach wrzeciona podpierając szczękę drewnianym klockiem i ani drgnie. Nie chciałbym tego bić młotkiem, grzać i używać innych drastycznych metod żeby nie uszkodzić maszyny. Może któryś z Panów miał już doświadczenie z takim opornym zabierakiem? Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: problem z odkreceniem zabieraka

#20

Post napisał: RomanJ4 » 15 paź 2019, 23:44

A nie masz czasem takiego wrzeciona?
tokarka-tue-40-remont-demontaz-wrzeciona-t46932.html
Obrazek Obrazek
Jeśli Twoja ma nakręcaną tarczę, której nie idzie odkręcić "na wstecznym", to bez walenia młotkiem( i to porządnym) może się nie obyć. Parę godzin przed tym popsikaj połączenie dobrym penetratorem, w ostateczności naftą, pomoże "zmiękczyć" zapieczenie(jeśli jest).
Możesz też przed waleniem młotkiem spróbować zablokować wrzeciono przed obróceniem poprzez włożenie klina z twardego drewna lub deski w największe zęby kół zębatych przekładni wrzeciennika(np odboczki), a na tarczę załóż uchwyt ze szczękami. W jego rozsunięte szczęki włóż poprzecznie jak na obrazku
Obrazek
długą mocną rurę, sztabę, lub długi łom, którym możesz spróbować odkręcić tarczę...
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”