potrzebny rys koła zebatego M2.2

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni

Awatar użytkownika

Autor tematu
maz
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 892
Rejestracja: 20 cze 2007, 22:55
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

potrzebny rys koła zebatego M2.2

#1

Post napisał: maz » 18 kwie 2013, 20:23

Witam.
Czy jest ktos w stanie wygenerować rysunek koła zębatego o module 2.2 (nie 2.25)
srednica zwenetrzna d66, zębów 30. koło o zębach prostych


Kazde parametry sa idealne, czasami tylko narzedzia sa malo wytrzymale :-)
Kazdy wymiar da sie osiagnac, czasami wystaczy docisnac mocniej urzadzenie pomiarowe ;-)

Tagi:


zdzicho
Posty w temacie: 3

#2

Post napisał: zdzicho » 18 kwie 2013, 21:02

Skąd taki moduł wytrzasnąłeś - z Chin ? To nie pasuje do niczego, ani metryczny ,ani DP ,ani CP.

Awatar użytkownika

Autor tematu
maz
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 892
Rejestracja: 20 cze 2007, 22:55
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

#3

Post napisał: maz » 18 kwie 2013, 22:03

Wyciągnąłem z czeskiej frezarki TOS. W 3 kawałkach ;)
Wlasnie wiem, ze nie pasuje do niczego, dlatego szukam tutaj.
Kolko pracowalo na przekladni od obrotów w skrzyni z kilkunastoma innymi kolami.
Kółko sobie dorobie, ale chciałbym to zrobić porządnie. W ostateczności rozrysowanie zarysu zęba ręczne jest do zrobienia, ale wolałbym z generatora.
Kazde parametry sa idealne, czasami tylko narzedzia sa malo wytrzymale :-)
Kazdy wymiar da sie osiagnac, czasami wystaczy docisnac mocniej urzadzenie pomiarowe ;-)


zdzicho
Posty w temacie: 3

#4

Post napisał: zdzicho » 19 kwie 2013, 20:07

A nie jest to 2,25 po korekcji. Nie sadzę , żeby Czesi odkrywali koło. W końcu po to się robi korekcje ,aby dopasować do siebie to co nie pasuje.

Awatar użytkownika

Autor tematu
maz
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 892
Rejestracja: 20 cze 2007, 22:55
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

#5

Post napisał: maz » 20 kwie 2013, 09:05

jesli Ci chodzi o zmiane srednicy zewnetrznej przy reszcie pasujacaej do m2.25 to tez sie nad tym zastanawialem, ale mierzyłem zarys zęba, t, m, dp, z, wysokosci itp i niestety wychodzi tak jakby to było wlasnie nietypowo.
Przy m2.25 i z30 srednica wychodzi o 1.5mm wieksza, wiec na strone trzeba by bylo korektowac o 0.75 a to juz na module by bylo widoczne, a nie jest.

hmmm...
chyba, ze glebokosc zeba byla juz zrobiona pod tą korektę, to mogło by się zgadzac
Kazde parametry sa idealne, czasami tylko narzedzia sa malo wytrzymale :-)
Kazdy wymiar da sie osiagnac, czasami wystaczy docisnac mocniej urzadzenie pomiarowe ;-)


zdzicho
Posty w temacie: 3

#6

Post napisał: zdzicho » 20 kwie 2013, 10:29

Obaj piszemy bzdury- siła sugestii( skupiłem sie na sugerowanym module zamiast policzyć). Przy średnicy zzewnętrznej 66 i z-30 wychodzi moduł- 2,0625,bo m= d/ (z+2 ). Jasne, że jest to m-2 z korekcja dodatnią- co w takich zastosowaniach jest normą ( stałe rozstawy osi wałków).

Awatar użytkownika

Autor tematu
maz
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 892
Rejestracja: 20 cze 2007, 22:55
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

#7

Post napisał: maz » 21 kwie 2013, 11:50

masz racje, przy korekcji ten wzor, a nie d/z.
Kazde parametry sa idealne, czasami tylko narzedzia sa malo wytrzymale :-)
Kazdy wymiar da sie osiagnac, czasami wystaczy docisnac mocniej urzadzenie pomiarowe ;-)


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11750
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#8

Post napisał: kamar » 21 kwie 2013, 13:26

maz pisze: przy korekcji ten wzor,.
Zawsze ten wzór :) d/z to moduł z podziałowej.


radeko
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 294
Rejestracja: 20 lut 2009, 20:17
Lokalizacja: -;)

#9

Post napisał: radeko » 21 kwie 2013, 18:34

Sprawdź PW, jeżeli potrzebujesz innego formatu pliku ( np. model 3D) jestem on-line
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”