Poszukuje narzędzia do wiercenia na tokarce

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Braclav
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 07 cze 2016, 16:54
Lokalizacja: Lębork

Poszukuje narzędzia do wiercenia na tokarce

#1

Post napisał: Braclav » 04 paź 2016, 18:25

Witam,

Od niedługiego czasu pracuje jako operator CNC na tokarkach Doosan Lynx 220, a więc posiadam bardzo małe doświadczenie w tym temacie (ogólnej obróbki). Głowica narzędziowa zbudowana jest tak że nie można zamontować zbyt długiego narzędzia (np. wiertła) którym można wiercić otwór wzdłużnie - nie wiem czy można się tak wyrazić - na wrzecionie pomocniczym.

A więc poszukuje narzędzia które można zamontować w oprawce z otworem o średnicy 20mm, umożliwiające wiercenie otworu ⌀20 na głębokość 36mm jednocześnie nie mogło by ono wystawać z oprawki na więcej niż 75-80 mm. Może ktoś coś polecić?

Pozdrawiam



Tagi:


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1676
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#2

Post napisał: InzSpawalnik » 04 paź 2016, 19:28

Sa takie wiertla specjalnie krotkie do wydaje mi sie takich zastosowan jak twoje.
Zazwyczaj sa to wiertla dwustronne dodatkowo zeby wycisnac wiecej z dlugosci.
Trzeba szukac z tego co pamietam "Stub drillbits".

https://www.google.ie/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

https://www.google.ie/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

Wiem ze do nawiercania nakielkow sie podobne stosuje.
Nie wiem, czy o cos takiego chodzilo ?

lub moze takie:
https://www.google.ie/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7018
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#3

Post napisał: WZÓR » 04 paź 2016, 23:31



Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1203
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

#4

Post napisał: Majster70 » 05 paź 2016, 07:22

WZÓR pisze:Patrz wiertła płytkowe.

http://www.jd-tools.pl/Witryna/Promo_fi ... -PL-GB.pdf

Mariusz.
Do tych konkretnych wierteł nie stosuje się nakiełków - to tak żeby nie było wątpliwości po poście p. Spawalnika :wink: Musisz tylko splanować czoło i dobrze jest zaczynać wiercenie na zmniejszonym posuwie. (20-40%, podają w katalogach dla danego wiertła)
Nie wiem jak przy narzędziach tego producenta, ale tobie wystarczy wiertło 2,5D; sprawdź w katalogu ile wystaje i po ptakach. Dobrze by było tylko sprawdzić jak u ciebie przy wstecznych narzędziach jest z chłodzeniem przez narzędzie przy twoim mocowaniu, wszystkie wiertła węglikowe nie lubią wyrzucania wiórów i najlepiej pracują w sposób ciągły.

Awatar użytkownika

pulsa
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 56
Rejestracja: 16 wrz 2016, 14:01
Lokalizacja: Bydgoszcz

#5

Post napisał: pulsa » 05 paź 2016, 15:14

Znalazłam np. nawiertaki HSS, ze szlifowanymi rowkami
Średnica /chwyt-20mm pilot 6.30 a długość całkowita 80.0

Frez pełnowęglikowy do alu i met.niezależnych
średnica 20; dług.ostrza 40; dług.całk.100mm

Frez pełnowęglikowy HPC, 4-piórowy
średnica 20, dług.ostrza 38, dług. całk. 104



Tylko nie wiem, czy dobrze zrozumiałam:
36mm to powiedzmy długość ostrza a 111mm do dług.całk.?

Dobra, mój pierwszy post, staram się pomóc i czegoś nauczyć się od wszystkich :D


Autor tematu
Braclav
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 07 cze 2016, 16:54
Lokalizacja: Lębork

#6

Post napisał: Braclav » 05 paź 2016, 19:21

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Z linku Mariusza wyszukałem sobie narzędzie jakie by mnie interesowało, a konkretnie MFD - Multi Function Drill.

Jeszcze się z tym dokładniej zaznajomię, wydaje mi się że tego szukam, narzędzie którym można wywiercić otwór oraz tym samym narzędziem ten otwór roztoczyć na większy wymiar. Mamy w firmie wiertła płytkowe i na co dzień ich używam do wiercenia i roztaczania otworu, ale od strony wrzeciona pomocniczego jest za mało miejsca na takie wiertło, z reszta ostatnio same problemy z tym roztaczaniem są.

Pozdrawiam, dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”