Poszukiwania małej frezarki stołowej

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Maciek86
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 28 sty 2018, 18:51

Poszukiwania małej frezarki stołowej

#1

Post napisał: Maciek86 » 28 sty 2018, 19:23

Witam tutaj zgromadzonych.
Na wstępie przepraszam, jeśli dodałem temat do złego działu, ale jestem laikiem w tym temacie, a szukam pomocy dla bliskiej mi osoby.
Mój tato prowadzi firmę produkującą guziki. Materiałem z którego produkuje jest kość. Do tej pory dziurki w guzikach (do przewlekania nici) nawiercał za pomocą dremla. Niestety kilka razy otrzymał już zapytanie na olbrzymie zamówienie, którego nie sposób "przerobić" ręcznie. Szukam osoby/firmy, która byłaby w stanie skonstruować frezarkę cnc, która potrafiłaby takie zadanie wykonywać szybciej, dokładnie, a przede wszystkim powtarzalnie (olbrzymie znaczenie, szczególnie, że firmy krawieckie używają guzikarek). Opiszę najprostszym znanym mi sposobem o co dokładnie chodzi:
Szukamy frezarki z blatem roboczym ok 300mm x 400mm (umownie, ponieważ inne rozmiary również wchodzą w grę, grunt, żeby frezarka nie była zbyt duża).
Na blat nakładamy formę wykonana z aluminium do której wkładamy guziki. Guzik jest okrągły, ma średnicę 20mm. Tak by to wyglądało:

Następnie frezarka wywierca w każdym guziku po 2 dziurki wg ustalonego wymiaru:
Guzik przed wierceniem:

Guzik po wierceniu:


Dzięki takiej frezarce (a może wiertarce cnc?) mógłby za jednym załadowaniem formy przewiercić kilkaset guzików.

Nawiercanie dziurek pod nić jest podstawowym zadaniem dla którego potrzebujemy tego typu urządzenie, natomiast jeśli miałoby to być urządzenie które może rzeźbić w kości lub dodatkowo wypalać grafikę, to również bylibyśmy zainteresowani (w imię zasady kupić droższe, ale z większymi możliwościami).