poszerzania, napawania materiału

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1238
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

Re: poszerzania, napawania materiału

#11

Post napisał: rynio_di » 11 lut 2020, 13:06

Cynowanie zewnętrznego pierścienia . Po prostu dużą lutownicą kolbową nakładałem cynę , nie pamiętam jaka pasta ( nie był to kwas) . Wciskanie później łożyska w piastę nadmiar cyny został zeskrobany .




kolec7
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 687
Rejestracja: 01 mar 2009, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: poszerzania, napawania materiału

#12

Post napisał: kolec7 » 11 lut 2020, 13:26

Przecież łożysko sterów rowerów nie siedzi bezpośrednio w główce ramy, tylko w stalowej misce.
Miska osadzona jest na wcisk w główce ramy. A łożysko w misce wcale nie musi być strasznie wciśniete.
Zresztą pokaż zdjęcie tego Twojego "bajka" i tych elementów. Co prawda różnica średnic na Twoim poziomie, czyli ponad dychę, jest niedopuszczalna, ale łożysko nie jest tam wciskane nigdy.
Zresztą są, to łożyska dość nietypowych konstrukcji. Nie takie jakie znane są z ogólnej budowy maszyn.

Dlatego doradzam Ci wklejenie miski, jeśli jest ona luźna, a łożyska osadzić na Loctita.
Będziesz chciał wymienić, to podgrzejesz opalarką i wszystko wypadnie.

Cynowanie łożysk (nigdy nie praktykowałem - ze dwa razy w życiu nakładałem twardy chrom na pierścień) może i fajne. Ale!!!!
Łożyska sterowe są nierozbieralne i zintegrowane z uszczelnieniami. Nikt ich nie projektuje, na wytrzymałość termiczną, porównywalną z temperaturą topnienia cyny.
Dlatego zarówno smar, jak uszczelki szlak trafi...
"W życiu piękne są tylko chwile...."

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”