
http://10dni.eu/content/view/7/2/ ).
Moim zdaniem kompletna bzdura. Tyle co wiem i tego się trzymam, to klient ma prawo zwrotu do 10 dni (nie dotyczy licytacji !) bez podania przyczyny (tak jak niektórzy z kolegów już pisali). Chodzi tu oczywiście o towar nowy ! Mało tego, jeśli sprzedający nie umieści informacji o prawie zwrotu do 10 dni, okres wydłuża się do 3 miesięcy co jest już oczywiście moim zdaniem paranoją (wystarczy że konkurencja kupi kilka przedmiotów o większej wartości i może doprowadzić nas do dużych strat).jora38 pisze:Aukcje internetowe ?
Jeśli Panowie wiecie gdzie w necie można znaleźć konkretne przepisy to proszę linka. Ja tez spotykałem się z różną interpretacją i przepisów i regulaminu Allegro.
Dla przykładu tekst jaki umieszczają w stronie „o mnie” niektórzy sprzedający:
... Obowiązują nowe przepisy prawa Unii Europejskiej o zakupie towaru od osób prywatnych .
Przedmioty wystawione na moich aukcjach nie podlegają : gwarancji , rękojmi ani zwrotowi po dokonaniu transakcji.
Jeśli bierzesz udział w moich aukcjach oznacza , że akceptujesz w/w warunki !
Jeżeli nie przyjmujesz tych warunków , nie licytuj !
Nic tylko brać i zwracać, brać i zwracać, brać....Część sklepów internetowych i sprzedawców serwisów aukcyjnych zamieszcza informację o obowiązku zapłaty całości lub części ceny przed otrzymaniem towaru. Jest działanie niedozwolone z punktu widzenia przepisów prawa. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia
Dotyczy TYLKO NOWEGO TOWARU SPRZEDAWANEGO PRZEZ PODMIOT GOSPODARCZYnodnod pisze:to klient ma prawo zwrotu do 10 dni
Masz rację. Prowadzę działalność gospodarczą i sprzedaję nowe rzeczy i ma prawo zwrotu. Tylko jest małe ale, sprzedaje towar na zamówienie, tzn, mam różne wybarwienia towaru i nie wiem czy nawet po zwrocie klienta sprzedam ten towar ponownie (nie mówiąc o usterkach w ponownym transporcie). Tutaj jest pies pogrzebany i nie wiem jak mam reagować na reklamacje klienta (tym bardziej że jest to reklamacja związana z wybarwieniem produktu; bo klient uważa, że nie pasuje mu do koloru mebli lub wymyśli sobie coś innego)...ARGUS pisze:http://10dni.eu/content/view/7/2/ )
Panowie Poczytajcie
TU JEST WSZYSTKO NAPISANE
Czy nam się to podoba czy nie takie jest prawo
Wracając do tematu
Prywatna osoba sprzedająca Rzecz na aukcji internetowej
zaznaczam AUKCJI czyli sprzedaż z licytacją i z zaznaczeniem że przdmiot sprzedaży NIE JEST NOWY nie ma obowiązku zwrotu towaru
koniec kropkaDotyczy TYLKO NOWEGO TOWARU SPRZEDAWANEGO PRZEZ PODMIOT GOSPODARCZYnodnod pisze:to klient ma prawo zwrotu do 10 dni
I na trym koniec
reasumując jeśli Pani ma zamiar pozywać kolegę do sądu to proszę bardzo
Z mojej wiedzy sprawa zostanie oddalona
Można dla pewności zasięgnąć porady prawnka
A no to jest właśnie "Gwóźdź"nodnod pisze: jest to reklamacja związana z wybarwieniem produktu; bo klient uważa, że nie pasuje mu do koloru mebli lub wymyśli sobie coś innego)...