Cóż maszynę przeprojektowałem, a w zasadzie jest na etapie zmian projektowych, w tym momencie projekt jest w rozsypce więc nie ma czego publikować.
Postanowiłem też porzucić konstrukcję z profili aluminiowych, będzie jednak stalowa jak i dwa zestawy liniowe HGH30CA zamiast kółek V podtrzymujących na stronę, jeden w poziomie jeden w pionie po środku śruba.
Co do rozstawu bramy hmm to trochę nie do końca to rozumiem, wydawało mi się że sztywna brama o małym rozstawie i zapewnienie dokładnych dobrze ustawionego łożyskowania liniowego daje mniejsze możliwości skręcania konstrukcji powodowane przekoszeniem, ale nie mam doświadczenia i cenię uwagi pozyskane w boju. Dziękuję za info.
Niestety u mnie nie mogę poszaleć z rozstawem, już kupiłem dwa serwa, ale też spróbuję napędzić bramę paskami szerokości HDT 5M szerokości 25mm jeśli będą problemy to mam w alternatywie przygotowane rozwiązanie oparte na sprzęgłach bezluzowych. Obejrzałem w międzyczasie większą frezarkę zrobioną na właśnie HTD 5M lecz paskach 20mm w trzech osiach (Y ze śróbą centralnie) i działa to z AL. Pracuje po 15h dziennie od dwóch lat z frontami meblowymi, jest też bardzo powtarzalna w pomiarach (podobno) nie mogłem tego zweryfikować niestety a chętnie bym to zmierzył. Ech najwyżej "umoczę" ok pięć stówek cóż koszty laictwa i nauki.
Paski jednak zrobię jak najbardziej krótkie z przełożeniem przełożenie 1:2 faktycznie serwa gdy szybciej pracują to mniej się grzeją jak wspomniał tu jeden z kolegów za co również bardzo dziękuję, jednak po kilku godzinach pracy nie przegrzewały się pracując w sprzężeniu sprzęgłem bezluzowym czyli 1:1 dość wolno, ale masz rację gdy prędkość się podniesie serwa są chłodniejsze.
tomareks pisze:gdy silnik albo sterownik się "wykrzaczy", maszyna się zatrzyma.