Silnik krokowy, sterownik i pilot

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
ernestwojciechowski
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1

Silnik krokowy, sterownik i pilot

Post napisał: ernestwojciechowski » 17 lis 2025, 14:37

Cześć,
Dopiero co założyłem konto i nie znam w pełni układu całego FORUM za co sorry i jeśli coś w złym miejscu to prośba moderatora o przeniesienie. a i sorry wszystkich jeśli napisze coś źle/użyje zlych nazw - pod tym kontem jestem amatorem ZUPEŁNIE bez wiedzy.
Może temat który jest do rozwiazania zintegruje forumowiczów.

Temat w moim przypadku jest dość dziwny - za pomocą silnika krokowego z prowadnicą liniową (stół liniowy)+sterownik EM2RS 870 mam zrobioną podnoszoną i opusczaną szybę w "barku". Dodatkowo, żeby można było podnosić i opuszczać szybę mam sterownik X na pilota. Rozwiązanie było ustawione przez stolarza który kupował "części" tutaj na EBMiA ale finalnie z tym ustawianiem poległ...

Problem polega na tym, że tak jak mam komunikacje między MotionStudio -> po kablu USB-C/RS232 -> i silnik się porusza góra-dół, tak nie potrafie ani zgrać punktów początek-koniec, ani nie umiem ustawić aby pilot wywoływach ruch góra-dół.
Niestety, nawet przy doświadczeniu informatycznym to tu podnoszę ręce do góry i krzycze pomocy - nie umiem, nie znam się.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Może jest ktoś z Warszawy (Wawer) kto mógłby spojrzeć albo jakaś dobra dusza która podłączyła by się zdalnie do mojego komputera i pomogła poustawiać odpowiednio parametry.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)

Re: Silnik krokowy, sterownik i pilot

Post napisał: tuxcnc » 17 lis 2025, 15:45

ernestwojciechowski pisze:
17 lis 2025, 14:37