
Konserwacja / smarowanie śruby pociągowej
-
stoickov
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki

- Posty w temacie: 2
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 paź 2024, 18:38
Re: Konserwacja / smarowanie śruby pociągowej
To może wideo i dźwięk do zdiagnozowania.
Pod górę brzmi OK, a w dół rzęzi. Co tam nie gra?
https://youtube.com/shorts/rTZjYJpPCnw
Pod górę brzmi OK, a w dół rzęzi. Co tam nie gra?
https://youtube.com/shorts/rTZjYJpPCnw
-
grg12
- ELITA FORUM (min. 1000)

- Posty w temacie: 1
- Posty: 1771
- Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
- Lokalizacja: Wiedeń
Re: Konserwacja / smarowanie śruby pociągowej
Przetestuj przy różnych prędkościach - jeśli dźwiek pojawia sie tylko przy niektórych wartościach masz problem z rezonansem.
Być może da sie to poprawić zmieniajac ustawienia sterownika (wyższy mikrokrok) albo dodając element tłumiacy do śruby. Uwaga - trzeba go policzyć albo dobrać eksperymentalnie bo czasami wydaje się że problem zniknął a okazuje się że rezonans nadaj jest tylko na innej prędkości.
Być może da sie to poprawić zmieniajac ustawienia sterownika (wyższy mikrokrok) albo dodając element tłumiacy do śruby. Uwaga - trzeba go policzyć albo dobrać eksperymentalnie bo czasami wydaje się że problem zniknął a okazuje się że rezonans nadaj jest tylko na innej prędkości.
-
RomanJ4
- Lider FORUM (min. 2000)

- Posty w temacie: 1
- Posty: 12096
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Konserwacja / smarowanie śruby pociągowej
Ponadto dotknij palcem do zjeżdżającej w dół karetki, przy śrubach trapezowych zdarza się czasem, że nieobciążona karetka zjeżdża w dół drobniutkimi "skokami" (w ramach luzu nakrętki), po dociążeniu karetki problem znika.
Tu co prawda jest śruba kulowa i luzu teoretycznie nie powinno być, ale kto wie..?
Tu co prawda jest śruba kulowa i luzu teoretycznie nie powinno być, ale kto wie..?
pozdrawiam,
Roman
Roman




