Garażowa wypalarka plazmowa CNC
Rady dla początkującego
-
vOOytas
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)

- Posty w temacie: 8
Garażowa wypalarka plazmowa CNC
Cześć.
Wypalam amatorsko ręcznie detale palnikiem plazmowym.
Chciałbym pójść krok dalej i spróbować zbudować mały stół do prowadzenia palnika.
Nie zależy mi na prędkościach, użytkowanie od czasu do czasu.
Pole robocze jakie mi wystarczy to około 600mm x 600mm
Zastanawiam się, czy konieczne będzie sterowanie osią "pionu". Czy palnik mogę ustawiać ręcznie (za pomocą jakiejś szpilki gwintowanej) i czy to mocno uprości wtedy konstrukcję.
Jestem laikiem w tym temacie. Czy możecie mi doradzić jakie graty kupić do mechaniki?
Może są jakieś zestawy które ułatwią budowę?
Chciałbym w pierwszej kolejności zbudować stół i zamocować silniki krokowe a w kolejnym etapie spróbować nauczyć się sterowania i programowania.
Pozdrawiam,
Wojtek.
Wypalam amatorsko ręcznie detale palnikiem plazmowym.
Chciałbym pójść krok dalej i spróbować zbudować mały stół do prowadzenia palnika.
Nie zależy mi na prędkościach, użytkowanie od czasu do czasu.
Pole robocze jakie mi wystarczy to około 600mm x 600mm
Zastanawiam się, czy konieczne będzie sterowanie osią "pionu". Czy palnik mogę ustawiać ręcznie (za pomocą jakiejś szpilki gwintowanej) i czy to mocno uprości wtedy konstrukcję.
Jestem laikiem w tym temacie. Czy możecie mi doradzić jakie graty kupić do mechaniki?
Może są jakieś zestawy które ułatwią budowę?
Chciałbym w pierwszej kolejności zbudować stół i zamocować silniki krokowe a w kolejnym etapie spróbować nauczyć się sterowania i programowania.
Pozdrawiam,
Wojtek.
-
grzes_rupinski1
- Specjalista poziom 3 (min. 600)

- Posty w temacie: 5
Re: Garażowa wypalarka plazmowa CNC
Myślę że dla plazmy mały to 1000x2000
Mniejszych chyba nie ma sensu robić.
Co do pracy osi z to niektóre blachy przy cięciu się wyginają i w czasie pracy trzeba korygować wysokość.
Mniejszych chyba nie ma sensu robić.