TUD 50 uszczelnienie reduktora

Czy tu powinno być jakieś uszczelnienie?

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
ToczyłBędęLoswój
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 04 cze 2025, 11:30

TUD 50 uszczelnienie reduktora

#1

Post napisał: ToczyłBędęLoswój » 04 cze 2025, 12:05

Witam, zakupiłem jakiś czas temu tokarkę TUD 50, postanowiłem ją podremontować.
Wyciągnąłem reduktor, aby uszczelnić go, oraz zmienić łożyska.
Ogólnie chodzi mi o to czy w obudowie na wejściu napędu z silnika elektrycznego powinno w tym rowku być jakieś uszczelnienie?
Po gdy wyciągnąłem wałek ze sprzęgłem i hamulcem w rowku nie było nic oprócz jakiejś mazi / błota.
Dostałem do tokarki drugi używany reduktor, postanowiłem go rozebrać i tam zajrzeć i ta sama sytuacja, w rowku tylko jakieś błoto, brak uszczelnienia. Wie ktoś może czy tam coś ma być? wrzucam fotki. Pozdrawiam :D
Załączniki
tud.jpg
tud5.jpg
tud4.jpg
tud3.jpg
tud2.jpg




Max Maker
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 04 cze 2025, 22:34

Betreff: TUD 50 Reduziererdichtung

#2

Post napisał: Max Maker » 04 cze 2025, 22:38

Cześć, piszę używając Tłumacza Google. Mam tokarkę TUD 40 i miałem dziś ten sam problem. Silnik kapał olejem. Zdjąłem silnik i dostałem się do tego samego łożyska kulkowego co ty. Ja też nie rozumiem, gdzie jest uszczelka. W moim przypadku było dużo oleju między silnikiem a tokarką. Nie mam rozwiązania, ale mam ten sam problem. Niestety, nie mogę znaleźć niczego na temat uszczelnienia.

Asking for Advice
https://youtube.com/shorts/xaVW8_aEhFE?feature=share


pavyan
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 801
Rejestracja: 12 paź 2018, 21:36

Re: TUD 50 uszczelnienie reduktora

#3

Post napisał: pavyan » 05 cze 2025, 11:45

Nie znam tej tokarki, ale co może zaszkodzić O-ring w tym miejscu? Oczywiście, jeżeli się zmieści.
A czy się zmieści łatwo sprawdzić - pomierzyć głębokość otworu i długość kołnierza który tam "wchodzi".
Dobrać O-ring (poszukałbym silikonowego MVQ, ale nie są tanie) i skręcić już z uszczelką.

Można też położyć na odtłuszczone, suche powierzchnie silikon z kartusza (jeśli jest tam mało miejsca, od 0 do 1÷2mm i nie za dużo klajstru), dopasuje się do szczeliny i doskonale uszczelni - robiłem tak przy innych okazjach, m. in. przy uszczelnianiu pokryw maszyn, żeby olej z rozbryzgowego smarowania nie wyciekał.
Są silikonowe uszczelniacze przeznaczone do tego celu, ale i sanitarny spełni to zadanie.
Trzeba uczciwie zaznaczyć że czasem jest później pewien problem przy demontażu tak "sklejonych" części, ale "statyczne" cierpliwe dookólne podważanie pozwala dopiąć swego.
Pomogłem? Kliknij, proszę :-)


Areo84
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1002
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

Re: TUD 50 uszczelnienie reduktora

#4

Post napisał: Areo84 » 05 cze 2025, 22:32

Raczej odrzutnik, bez żadnych dodatkowych uszczelnień stykowych . W tym rowku co zaznaczyłeś strzałką nie ma żadnego otworu do spływu oleju? Być może zapchany


Autor tematu
ToczyłBędęLoswój
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 04 cze 2025, 11:30

Re: TUD 50 uszczelnienie reduktora

#5

Post napisał: ToczyłBędęLoswój » 06 cze 2025, 15:10

Nie widać tam żadnego otworu do spływu, pop włożeniu "na sucho" całego wału ze sprzęgłami, w miejscu rowka widać że znajduje się ten stożek z napędu jak na foto. Postanowiłem że nie będę pchał tam uszczelnienia, jedyne co zrobię to dam od strony silnika elektrycznego tą plastikową zaślepkę z łożyska a z drugiej będzie zdjęta aby miało smarowanie i zobaczymy w razie coś to pół godziny roboty i reduktor mam na wierzchu i będę myślał. Dzięki za podpowiedzi pozdrawiam
Załączniki
tud rowek.jpg

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”