Koleje stosują kilkadziesiąt przekrojów szyn. Podstawowe dla toru normalnej szerokości to S42, S49/UIC49 i S60/UIC60. Mnogość typów wynika z długowieczności szyn na słabo obciążonych ruchem liniach kolejowych. W Europie, na bocznicach spotyka się szyny nawet z II poł. XIX wieku. Podstawowym parametrem klasyfikacji jest waga metra bieżącego szyny w kilogramach.
Zastosowanie stali o podwyższonej zawartości węgla (do ok. 0,6-0,7%) i manganu (do ok. 2%) podwyższa wytrzymałość stali szynowej na rozciąganie do 900 MPa, a trwałość szyn, wyrażona w przewiezionej masie brutto, zwiększa się prawie dwukrotnie. W ostatnich latach opanowana została przez przemysł hutniczy produkcja szyn ze stali dodatkowo termicznie ulepszonej, osiągającej wytrzymałość na rozciąganie co najmniej 1100 MPa.
Za tem życze powodzenia w frezowaniu
http://www.transportszynowy.pl/torytramszyny.php#blok
PS.Najprawdopodobniej taki profil mozemy uzyskać z szyn suwnicowych jest ich wiele rodzajów,o gotowcu zapomnijmy.