Jak olej wygląda na gęsty to włącz tokarkę na luzie i poczekaj aż olej się rozgrzeje. Jeśli po rozgrzaniu nie będzie poprawy to nie wina oleju.
Ja też na początku lałem olej obiegowy, ale później po "wymyciu" tokarki przeszedłem na shella tellusa 32 (hydrauliczny, do takiego mam dostęp po fajnej cenie) i nie ma problemu ze sprzęgłem.
Tokarka Bułgarka cu 505
Problem z prawymi obrotami
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 sty 2024, 05:58
Re: Tokarka Bułgarka cu 505
Witam serdecznie
Do jakiej temperatury może rozgrzewać się olej i skrzynia z sprzęgłami podczas pracy?
Z tyłu w skrzyni jest przełączanie na "obroty lewo - prawo" "tylko prawe obroty".
Czy podczas pracy może być ciągłe ustawienie na "obroty lewo - prawo"? W takim ustawieniu bardzo nagrzewa się skrzynia sprzęgieł, to normalne?
Do jakiej temperatury może rozgrzewać się olej i skrzynia z sprzęgłami podczas pracy?
Z tyłu w skrzyni jest przełączanie na "obroty lewo - prawo" "tylko prawe obroty".
Czy podczas pracy może być ciągłe ustawienie na "obroty lewo - prawo"? W takim ustawieniu bardzo nagrzewa się skrzynia sprzęgieł, to normalne?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1299
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Tokarka Bułgarka cu 505
bazyl123 pisze:Do jakiej temperatury może rozgrzewać się olej i skrzynia z sprzęgłami podczas pracy?
Bardzo tzn jak bardzo? 30 stopni, 80 stopni? Dotknąć się nie da?
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 lip 2009, 01:04
- Lokalizacja: Legnica-Wrocław
Re: Tokarka Bułgarka cu 505
Witam
Przy normalnym użytkowaniu powinna być załączona dźwignia "tylko w prawo" wtedy przekładnia ma największą sprawność.
Przy ustawieniu "w prawo lub w lewo" jest dołączane dodatkowe przełożenie nawrotne które zmniejsza sprawność całej przekładni,
Powinno być ono używane tylko do gwintowania. Jeżeli mocno się grzeje to możliwe że przyrdzewiało łożysko (jeżeli nie było używane) lub sprzęgło płytkowe od lewych obrotów już dojechane jest. Sprawdź czy smarowanie nie jest przytkane (olej jest podawany zewnętrznymi rurkami do wydrążonych osi przekładni
pozdrawiam
Przy normalnym użytkowaniu powinna być załączona dźwignia "tylko w prawo" wtedy przekładnia ma największą sprawność.
Przy ustawieniu "w prawo lub w lewo" jest dołączane dodatkowe przełożenie nawrotne które zmniejsza sprawność całej przekładni,
Powinno być ono używane tylko do gwintowania. Jeżeli mocno się grzeje to możliwe że przyrdzewiało łożysko (jeżeli nie było używane) lub sprzęgło płytkowe od lewych obrotów już dojechane jest. Sprawdź czy smarowanie nie jest przytkane (olej jest podawany zewnętrznymi rurkami do wydrążonych osi przekładni
pozdrawiam
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 77
- Rejestracja: 19 lip 2009, 01:04
- Lokalizacja: Legnica-Wrocław
Re: Tokarka Bułgarka cu 505
Witam
Mam pytanie jak powinien działać hamulec wrzeciona tzn po zadziałaniu i zahamowaniu wrzeciona (zatrzymanie obrotów wrzeciona) ciągle trzyma czy po jakimś czasie się wyłącza? Bo na schemacie elektrycznym nie widać nic co by go odłączało?
Mam pytanie jak powinien działać hamulec wrzeciona tzn po zadziałaniu i zahamowaniu wrzeciona (zatrzymanie obrotów wrzeciona) ciągle trzyma czy po jakimś czasie się wyłącza? Bo na schemacie elektrycznym nie widać nic co by go odłączało?