O gustach się nie dyskutuje.
Projekt bramy przesuwnej – proszę o sprawdzenie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 6354
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
Re: Projekt bramy przesuwnej – proszę o sprawdzenie
Niby dlaczego mniej?
Dodane 1 minuta 32 sekundy:
Dodane 1 minuta 32 sekundy:
Dlatego napisałem Ci, że robienie bramy, która spełniać będzie rolę ułatwienia zamiast utrudnienia w dostaniu się na Two teren jest bez sensu...
„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 lis 2019, 18:47
- Lokalizacja: Wolsztyn, Gądki
Re: Projekt bramy przesuwnej – proszę o sprawdzenie
Witam,
Również we własnym zakresie projektowałem (a i wykonałem) bramy przesuwne.
1. Nie powinno sie zamykać profili, zostawić wentylację i odpływ skroplin. Jeśli dasz do cynkowania ogniowego to tym bardziej.
2. Gdzieś się dopatrzyłem, na zagranicznych www firm w tej branży, że "przeciwwaga" mieć powinna długość ok. 30% długości światła przejazdu, ale w rozstawie wózków, potem + naddatki dopiero wynikające z innych ograniczeń (długość wózków, odległości od słupka...)
3. powiązane z pkt 2.
4. stabilność jest gdy np. brama jest kratownicą składającą się z trojkątów (statycznie wyznaczalna - temat do zgłębienia, bo ciekawy...
)
5. powiązane z pkt 4. i wytrzymałością (googluj lub bazuj na konstrukcjach sąsiadów o podobnych wymarach - to tak najszybciej bedzie).
6. wg mnie miedzy innymi do mocowania listew zebatych, dla lepszego wyglądu.
7/8. bazowałem info z https://e-kolka.com.pl/content/category/5-blog
Również we własnym zakresie projektowałem (a i wykonałem) bramy przesuwne.
1. Nie powinno sie zamykać profili, zostawić wentylację i odpływ skroplin. Jeśli dasz do cynkowania ogniowego to tym bardziej.
2. Gdzieś się dopatrzyłem, na zagranicznych www firm w tej branży, że "przeciwwaga" mieć powinna długość ok. 30% długości światła przejazdu, ale w rozstawie wózków, potem + naddatki dopiero wynikające z innych ograniczeń (długość wózków, odległości od słupka...)
3. powiązane z pkt 2.
4. stabilność jest gdy np. brama jest kratownicą składającą się z trojkątów (statycznie wyznaczalna - temat do zgłębienia, bo ciekawy...

5. powiązane z pkt 4. i wytrzymałością (googluj lub bazuj na konstrukcjach sąsiadów o podobnych wymarach - to tak najszybciej bedzie).
6. wg mnie miedzy innymi do mocowania listew zebatych, dla lepszego wyglądu.
7/8. bazowałem info z https://e-kolka.com.pl/content/category/5-blog
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 mar 2025, 13:50
Re: Projekt bramy przesuwnej – proszę o sprawdzenie
Co do skosu regulacyjnego to dla mnie bzdura, po pierwsze brama nie jest szeroka i będzie lekka.
Szyna 80 to też aż nadto, 70 na luzie wystarcza, ale jeśli robisz sobie i nie płacisz komuś za wykonanie to uważam że lepiej mocniej z grubszego materiału.
Zamiast niszczenia sztywności bramy - tej dziwnej regulacji na skosie - to spawaj dwa skosy żeby to było sztywne - nie utrudniaj sobie pracy z tą regulacją. Lepiej kupić wózki z dodatkową płytą na szpilkach lub sobie samemu dorobić i na tym regulować.
Jeśli pozwalają ci wymiary to lepiej jak wózek będzie centralnie pod pionowym profilmem bramy, tylko trzeba tutaj uwzględnić kompensacje na światło bramy.
Jak poprzednicy rozstaw wózków minimum 30% światła.
"Główny" obrys z profili 60x40, ceownik do rolki prowadzącej na górze 40 i brama będzie na lata, nie zapomnij o kółku najazdowym na końcu bramy. Te kupne to lipa, pod względem konstrukcji, najprościej będzie dopasować łożysko i przewiercić szynę, dać śrubę.
Ja profile zamykam na końcach i nawiercam je w mało widocznych miejscach, lepiej wygląda i chroni przed zamarzającą wodą.
Szyna 80 to też aż nadto, 70 na luzie wystarcza, ale jeśli robisz sobie i nie płacisz komuś za wykonanie to uważam że lepiej mocniej z grubszego materiału.
Zamiast niszczenia sztywności bramy - tej dziwnej regulacji na skosie - to spawaj dwa skosy żeby to było sztywne - nie utrudniaj sobie pracy z tą regulacją. Lepiej kupić wózki z dodatkową płytą na szpilkach lub sobie samemu dorobić i na tym regulować.
Jeśli pozwalają ci wymiary to lepiej jak wózek będzie centralnie pod pionowym profilmem bramy, tylko trzeba tutaj uwzględnić kompensacje na światło bramy.
Jak poprzednicy rozstaw wózków minimum 30% światła.
"Główny" obrys z profili 60x40, ceownik do rolki prowadzącej na górze 40 i brama będzie na lata, nie zapomnij o kółku najazdowym na końcu bramy. Te kupne to lipa, pod względem konstrukcji, najprościej będzie dopasować łożysko i przewiercić szynę, dać śrubę.
Ja profile zamykam na końcach i nawiercam je w mało widocznych miejscach, lepiej wygląda i chroni przed zamarzającą wodą.