WorkBee CNC + xPRO V5 - proszę o pomoc
Jesteście moją ostatnią szansą. Proszę o pomoc.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
WorkBee CNC + xPRO V5 - proszę o pomoc
Dzień dobry,
Mam wielką prośbę do Was o pomoc.
Jestem początkującym hobbistycznym właścicielem maszyny WorkBee z kontrolerem xPRO V5.
Zamówiłem maszynę u chińskich przyjaciół, wszystko jest w jak najlepszym porządku. Maszynę złożyłem praktycznie bez żadnych problemów. Czekając na paczki dużo się podszkoliłem.
Maszyna działa wspaniale. Wycinam elementy w balsie i w sklejce więc nie jest to jakiś wyczyn dla maszyny.
No ale pojawił się od początku mały problem. Mogę sobie z tym poradzić dodając "naddatki na -" ale przecież to powinno chodzić bez kombinowania.
Problem jest mianowicie taki.
Wiercę otworek w płycie, przesuwam wrzeciono o 50 cm lub 100 cm i wiercę drugi otworek. Sprawdzam odległość otworów no i jest perfekt. Tj. 50cm i 100cm. W osi X i w osi Y wymiary trzymają się znakomicie.
No ale jak frezuję jakiś element np prostokąt 50mm na 100 mm i w środku otwory np 30 mm to wymiary się rozjeżdżają. Tak jakby z każdej strony nie docinało 0,2 mm. Czyli otwór jest mniejszy natomiast prostokąt jest większy o 0,4 mm. Frez 1,3 mm. We Fusion oczywiście frez ustawiony na 1,3 mm.
Sprawdzam Gkody no i tam dokładnie wychodzi z Fusion wymiar prostokąta z naddatkami 0,65 mm czyli połowa freza.
Coś, ktoś pomoże? Bo próbowałem już wszystkiego.
Będę dozgonnie wdzięczny.
Pozdrawiam
Mam wielką prośbę do Was o pomoc.
Jestem początkującym hobbistycznym właścicielem maszyny WorkBee z kontrolerem xPRO V5.
Zamówiłem maszynę u chińskich przyjaciół, wszystko jest w jak najlepszym porządku. Maszynę złożyłem praktycznie bez żadnych problemów. Czekając na paczki dużo się podszkoliłem.
Maszyna działa wspaniale. Wycinam elementy w balsie i w sklejce więc nie jest to jakiś wyczyn dla maszyny.