W przypadku usuwania zgrubnego materiału w Fusion 360 możesz rozważyć kilka strategii:
→ 3D Adaptive Clearing: Jest to popularny wybór do obróbki zgrubnej, ponieważ skutecznie usuwa duże ilości materiału, utrzymując stałe obciążenie narzędzia. Może obsługiwać złożone geometrie i jest zaprojektowany tak, aby unikać cięć na całej szerokości, co może być korzystne dla elementu łukowego.
→ 2D Pocket Clearing: Jest to przydatne w przypadku prostszych geometrii i może być szybsze do obliczenia niż 3D Adaptive Clearing. Jednak może nie być tak wydajne w przypadku bardziej złożonych kształtów.
→ Plunge Roughing: Jeśli masz do czynienia z twardymi materiałami, obróbka zgrubna wgłębna może być skuteczna. Polega ona na zanurzeniu narzędzia prosto w dół w materiale, co może być mniej obciążające dla narzędzia i maszyny.
→ Manual Start Points: Aby kontrolować, gdzie zaczyna się frez, możesz użyć opcji „Manual Start Points” w ustawieniach ścieżki narzędzia. Pozwala to określić dokładne miejsce, w którym narzędzie powinno rozpocząć cięcie, co może pomóc uniknąć wbijania całej średnicy frezu w materiał na raz.
W przypadku konkretnego elementu łukowego ramy okna najlepszym podejściem może być użycie 3D Adaptive Clearing z ręcznymi punktami początkowymi. Pozwoli to kontrolować punkt wejścia i zapewnić wydajne usuwanie materiału bez przeciążania frezu.
Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych wskazówek, Fusion 360 Guide to Understanding Roughing & Finishing Passes zawiera kompleksowy przegląd tych strategii.
drift boss
Mam nadzieję, że to pomoże!