atom1477 pisze:Po zamianie przewodów silnik kręcił by się w przeciwną stronę, i tyle
Aż ty pusty jesteś silnik startuje na gwieździe w prawo a na trójkącie w lewo przy pomylonych przewodach , bo panie na wiki wychowany przy starcie i tak wszystkie końce są z sobą zwierane . Ale to dla ciebie zbyt trudne do zrozumienia .
Dodane 3 minuty 33 sekundy:
atom1477 pisze:Po zamianie przewodów silnik kręcił by się w przeciwną stronę, i tyle
Następuje bardzo wysoki prąd który na wyhamować obrót jedną stronę żeby obrócić wirnik w drugą i wywala termik .GŁABIE !!!! przy właczeniu w trójkąt ważne gdzie jest początek i koniec każdego z 3 uzwojeń.
Dodane 2 minuty 53 sekundy:
Zajmij się kołkami w swojej tokarce boś w końcu doszedł do tematu na swoim poziomie ,a właściwie mógłbym ci taką dokumętacje udostępnić tyle żeś waść nikczemnik i pospolity cham więc ,daruje sobie wspieranie oszołomstwa w twojej osobie.
Dodane 1 minuta 34 sekundy:
atom1477 pisze:Nagrzewanie się bimetalu nie jest problemem.
Jest tylko czytać nie umiesz bo autor chce go usunąć a to jest jedyne zabezpieczenie w tym przypadku . W wiki nie doczytałeś ? . żenujące !.
Dodane 23 minuty 32 sekundy:
CymesikB16 pisze:
Przy uruchamianiu w układzie gwiazdy silnik startuje wchodzi na obroty nominalne , ale po przełączeniu w trójkąt po 1s
1 Odłączyć termik z stycznika głównego (odkręcić od stycznika )by silnik nie pracował
2 Włączyć zasilanie
3 Po przełączeniu z gwiazdy w trójkąt sprawdzić czy styki stycznika "gwiazdy" są rozwarte (mają być inaczej zwarcie )
4 sprawdzić czy wszystkie początki i końce uzwojeń zgadzają się ( kolejność końca 1 uzwojenia i początku 2 itd )

5 sprawdzić rezystancje (oporność uzwojeń omomierz ) powinna być taka sama
6 sprawdzić czy uzwojenia nie mają przebicia na stojan ( obudowa silnia )
Dodane 3 minuty 10 sekundy:
atom1477 pisze:Nagrzewanie się bimetalu nie jest problemem
GdybyS był na tej lekcji to byś wiedział że w "układzie "trójkąta "pobór prądu jest większy niż w układzie" gwiazdy" ,ale co taka gwiazda może o tym wiedzieć .
Dodane 5 minuty 18 sekundy:
atom1477 pisze:czyli w to wlicza się pomylenie jednej fazy z uziemieniem
wiec autor musiałby być daltonistą jak ty żeby przewód niebieski neutralny pomylić z zółto-zielonym PE.
Dodane 6 minuty 52 sekundy:
A gdyby nawet to nie udałoby się wystartować silnika w "gwieździe" a startuje . Gdyby zamienił przewód fazowy z N to wystartował by silnik tylko raz po czym wszystkie uzwojenia styczników by odparowały przy napięciu 400V .
Mam wyrypane na wszelkiej maści proroków ,mędrców i wszystkich którzy stawiają się ponad innymi ,i tak ich zjedzą robaki