g3 i g2 w Mach3 na tokarce

Dyskusje dotyczące programowania G-Code

Autor tematu
rort_
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 2024, 16:18

g3 i g2 w Mach3 na tokarce

#1

Post napisał: rort_ » 17 kwie 2024, 21:47

Proszę o pomoc.
Nie mogę sobie poradzić ze zrobieniem łuku na pręcie alu fi12. Łuk ma wyglądać mniej więcej jak na pocisku karabinowym, czyli taki 'smukły'.
Próbne łuki w Mach3 z tego co wpisuję rysują mi coś takiego jak na screenshocie.
Ktoś może coś podpowiedzieć, nakierować?
Jestem początkującym hobbystą.
Załączniki
Screenshot_20240417_213816_Gallery.jpg



Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7889
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

Re: g3 i g2 w Mach3 na tokarce

#2

Post napisał: tuxcnc » 18 kwie 2024, 02:25

rort_ pisze:
17 kwie 2024, 21:47
Ktoś może coś podpowiedzieć, nakierować?
G2/G3 ma dwie formy.
Użyłeś tej z R a powinieneś tej z IJK.


Autor tematu
rort_
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 2024, 16:18

Re: g3 i g2 w Mach3 na tokarce

#3

Post napisał: rort_ » 18 kwie 2024, 07:40

tuxcnc pisze:G2/G3 ma dwie formy.
Użyłeś tej z R a powinieneś tej z IJK.


Tak właśnie pomyślałem, ze chyba o to chodzi. I działać na G18, tak?


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4153
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: g3 i g2 w Mach3 na tokarce

#4

Post napisał: Steryd » 18 kwie 2024, 08:48

Po prostu daj wieksze R.
Można?
Morzna!!!


lepi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1450
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Re: g3 i g2 w Mach3 na tokarce

#5

Post napisał: lepi » 18 kwie 2024, 09:14

Oczywiście w machu możesz używać składni z R.


Autor tematu
rort_