Rysunek w lotnictwie

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
jacr
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 58
Rejestracja: 01 cze 2023, 12:22

Rysunek w lotnictwie

#1

Post napisał: jacr » 05 lis 2023, 10:50

Czy mógłby ktoś, kto pracuje w branży lotniczej podesłać przykładowe rysunki /podesłałbym maila/? ide na rozmowe i wiem że będą pytania z rysunku, nie wiem czego się spodziewać



Awatar użytkownika

JacekBelof
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 668
Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
Lokalizacja: Tarnów MP
Kontakt:

Re: Rysunek w lotnictwie

#2

Post napisał: JacekBelof » 05 lis 2023, 11:48

Rysunek taki sam jak i wszędzie indziej... normy obowiązują wszędzie te same... nawet jakbyś dla NASA robił.

No... jedna uwaga:
Zwracać szczególną uwagę na tabelkę, jako że część rysunków może być np. z USA, mogą się pojawić "rzuty amerykańskie" i wymiary w calach.

Przypuszczam, że dużo większą wagę będą przykładali do rzetelności, czyli przestrzeganie ISO, nadzór nad wyrobem niezgodnym itp. W wielu przypadkach produkowane elementy mają imienne karty, kto wykonał, kto sprawdził itd... żeby jak coś spadnie i zginie kilkaset osób, było wiadomo kogo ewentualnie do paki wsadzić 😉

PS. Lata temu pracowałem tylko w zakładzie, który dostarczał pojedyncze elementy dla "Rzeszowa"
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. :lol:


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 5773
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Rysunek w lotnictwie

#3

Post napisał: jasiu... » 05 lis 2023, 13:18

Rysunek jest uniwersalny we wszystkich branżach. Jedyne, co możesz się spodziewać, to pytania "jakby pan to zamocował do obróbki".


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1592
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

Re: Rysunek w lotnictwie

#4

Post napisał: upadły_mnich » 08 lis 2023, 16:29

Rysunek techniczny jest uniwersalny ale nie koniecznie taki sam.
Ale tym w ogóle się nie przejmuj. Nikt Cię o różnice nie zapyta bo skąd miałbyś to wiedzieć. Mało tego: rysunek techniczny lotniczy jest...konserwatywny czyli opiera się na starszych normach ale jest bardzo konsekwentny. Nie ma osi symetrii to znaczy, że detal jest niesymetryczny tylko tyle i aż tyle.
Różnica jest też taka, że zakłady lotnicze wymieniają się dokumentacją a rysunkiem rządzi detal. Czyli nie ma możliwości aby w 2 zakładach z jednego rysunku wykonali inne detale. Podkładka fi20 toczona i wykrawana będzie miała 2 różne rysunki chociaż mając je obie w ręce możesz nie dostrzec różnicy.
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej


adadur
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 258
Rejestracja: 11 wrz 2018, 08:23

Re: Rysunek w lotnictwie

#5

Post napisał: adadur » 28 lis 2023, 12:06

jacr pisze:
05 lis 2023, 10:50
Czy mógłby ktoś, kto pracuje w branży lotniczej podesłać przykładowe rysunki /podesłałbym maila/? ide na rozmowe i wiem że będą pytania z rysunku, nie wiem czego się spodziewać
Trochę późno, ale mam nadzieję, że rozmowa przebiegła pozytywnie. W twoim pytaniu powinna być zawarta informacja do jakiego działu aspirujesz ... zapewne w tej firmie istniej podział na działy zajmujące się dana tematyką, silniki, kadłuby, AKPiA, Control system etc.
Generali rysunek to ułamek tego co cię powinno interesować i to taka podstawa, powinieneś myślę poznać symbolikę schematów P&I które w połączeniu z legenda i technical description dają pogląd jak coś działa.

Dodane 2 minuty 8 sekundy:
upadły_mnich pisze:
08 lis 2023, 16:29
...
Różnica jest też taka, że zakłady lotnicze wymieniają się dokumentacją ...
trochę wyrwane z kontekstu ... ale takie rzeczy sa confidential

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Rysunek techniczny”