Tokarka tsb 20 problem z przecinaniem

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7737
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#11

Post napisał: pukury » 22 paź 2008, 23:35

witam.
no to i świetnie .
jak będziesz miał problem to od razu pisz - z pewnością ktoś coś doradzi .
pozdrawiam .


Mane Tekel Fares

Tagi:

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

#12

Post napisał: rudzik6 » 23 paź 2008, 11:56

Warto zainwestowac w przecinak z wymiennymi płytkami.

Przy okazji...ktos mi obiecał znaleźc płytki do listwy przecinaka kennametal.Może to już jest aktualne?

[ Dodano: 2008-10-23, 11:57 ]
Warto też zamocowac przecinak z tyłu przecinanego wałka i przecinac poprzez odwrotne obroty. Nóz jest montowany odwrotnie.
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#13

Post napisał: mrozanski » 23 paź 2008, 17:59

nie zawsze jest taka mozliwosc. a mysle ze jak ktos nie robi duzych seri to nie warto w to sie bawic. bo nie slyszalem o innych zaletach oprucz zmniejszenia czasu obrobki danego detalu...

Awatar użytkownika

CNCRob
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1320
Rejestracja: 24 cze 2007, 20:42
Lokalizacja: Świdwin / Worcester

#14

Post napisał: CNCRob » 23 paź 2008, 20:50

ja slyszalem o innych zaletach... np takich jak wieksza wytrzymalosc na temperature co jest wskazane w tokarkach konwencjonalnych ze slabym ukladem chlodzenia...
- Heidenhain - Siemens - Fanuc -
Able to use the following programmes: FANUC Series 18i-TB, FANUC O-T, SIEMENS SINUMERIC 810D & 840D, ShopMILL, ShopTURN, ManualTURN, HEIDENHAIN CNC ISO, DIN PLUS and TURN PLUS (CNC PILOT) and many more.


Frantz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 281
Rejestracja: 14 lis 2007, 21:19
Lokalizacja: Śląsk

#15

Post napisał: Frantz » 23 paź 2008, 22:06

Witam . Panowie główną przyczyną stosowania tej metody przecinania jest grawitacyjny odpływ wiura a co za tym idzie usunięcie najczęstrzej przyczyny złamania przecinaka przy zatarciu .Pozdrawiam


mrozanski
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 807
Rejestracja: 06 lis 2006, 19:05
Lokalizacja: wlkp.

#16

Post napisał: mrozanski » 23 paź 2008, 22:58

rozumiem ze noz jest mocowany tj na 2 imaku za walkiem. ale noz jest obrucony o 180 stopni i obroty maja prawy kierunek (taki jak przy normalnym toczeniu)?

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

#17

Post napisał: rudzik6 » 24 paź 2008, 01:07

mrozanski pisze:rozumiem ze noz jest mocowany tj na 2 imaku za walkiem. ale noz jest obrucony o 180 stopni i obroty maja prawy kierunek (taki jak przy normalnym toczeniu)?
Tak, dodatkowo występuje tu inny rozkład sił co zmniejsza drgania. W tym układzie ( na podstawie Poradnik Tokarza - K.Dudik, str. 303) wszystkie siły są zwrócone do dołu, w przeciwieństwie do normalnego mocowania. takie odwrotne zamocowanie powoduje docisk wrzeciona do łozysk i zmniejszanie drgań.

Pozdr

Wiesiek
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek

Awatar użytkownika

CNCRob
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1320
Rejestracja: 24 cze 2007, 20:42
Lokalizacja: Świdwin / Worcester

#18

Post napisał: CNCRob » 24 paź 2008, 12:22

rudzik6 pisze:takie odwrotne zamocowanie powoduje docisk wrzeciona do łozysk i zmniejszanie drgań.

to ja zle rozumiem czy maszyna ma jakies lozyska tylko po jednej stronie? :shock: myslalem, ze lozysko to pierscien ktory znajduje sie wokol jakiegos walka i z ktorej strony nie przycisniemy to i tak sie na nim oprze?
- Heidenhain - Siemens - Fanuc -
Able to use the following programmes: FANUC Series 18i-TB, FANUC O-T, SIEMENS SINUMERIC 810D & 840D, ShopMILL, ShopTURN, ManualTURN, HEIDENHAIN CNC ISO, DIN PLUS and TURN PLUS (CNC PILOT) and many more.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#19

Post napisał: Mariuszczs » 24 paź 2008, 13:23

Draco pisze:
rudzik6 pisze:takie odwrotne zamocowanie powoduje docisk wrzeciona do łozysk i zmniejszanie drgań.

to ja zle rozumiem czy maszyna ma jakies lozyska tylko po jednej stronie? :shock: myslalem, ze lozysko to pierscien ktory znajduje sie wokol jakiegos walka i z ktorej strony nie przycisniemy to i tak sie na nim oprze?
tak ale musi być jakiś luz w łożysku żeby mogło się kręcić - sam ciężar wrzeciona powoduje docisk w dół a normalne toczenie podnosi wrzeciono

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

#20

Post napisał: rudzik6 » 24 paź 2008, 13:52

Mariuszczs pisze:
Draco pisze:
rudzik6 pisze:takie odwrotne zamocowanie powoduje docisk wrzeciona do łozysk i zmniejszanie drgań.

to ja zle rozumiem czy maszyna ma jakies lozyska tylko po jednej stronie? :shock: myslalem, ze lozysko to pierscien ktory znajduje sie wokol jakiegos walka i z ktorej strony nie przycisniemy to i tak sie na nim oprze?
tak ale musi być jakiś luz w łożysku żeby mogło się kręcić - sam ciężar wrzeciona powoduje docisk w dół a normalne toczenie podnosi wrzeciono
Tak, własnie o to chodzi, ciężar wrzeciona jest skierowany w dół i pozostałe siły skrawania również w dół, co powoduje zmniejszenie drgań. W klasycznym mocowaniu siły skrawania podnoszą wrzeciono na luzach do góry, a ciężar wrzeciona działa w dół, czasami powoduje to wpadanie w drgania, chwilowe wypadkowe siły raz w jedną raz w drugą stronę. W książce jest więcej wyjaśnień. Ale trzeba spróbowac, to zalezy tez od budowy tokarki i jej stanu.
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”