Smarowanie wrzeciennika TSB 20

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1243
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

Re: Smarowanie wrzeciennika TSB 20

#11

Post napisał: bear » 07 cze 2022, 22:36

RomanJ4 pisze:gdzie zamiast koła zębatego dajesz małe koło pasowe i montujesz(na zewnątrz) tak, że dostawiasz jej koło do paska klinowego tokarki.

Romanie niestety nie wypada Ci pisać takich głupot.

Pompa oleju od silnika spalinowego nie jest przystosowana do pracy poza układem więc olej pompowany przez pompe będzie się ulewał walkami pompy na zewnątrz. W dodatku te pompy nie są ulozyskowane więc jakakolwiek sila boczna wywarta na walek przez pasek zatrze ja lub zniszczy w bardzo krótkim czasie. Jeśli już to musi być przystawka ulozyskowana przenoszące siły naciągu paska ale powodzenia w uszczelnieniu pompy. Pompa startująca co chwila z silnikiem to też sredni pomysł



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11594
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Smarowanie wrzeciennika TSB 20

#12

Post napisał: RomanJ4 » 08 cze 2022, 09:29

bear pisze:Pompa oleju od silnika spalinowego nie jest przystosowana do pracy poza układem więc olej pompowany przez pompe będzie się ulewał walkami pompy na zewnątrz.

Drogi kolego robiłem już kiedyś kiedyś takie coś, (nie do tokarki co prawda), nie pamiętam już jaki to dokładnie typ popmpy, ale na to jest sposób - z tyłu na odsłonięte końce wałków pokrywka grubości 5-6mm z uszczelką, która wystając poza obrys pompy z jednej strony służy jednocześnie do jej zamocowania. Króćce przewodów z(z uszczelkami) też ją dodatkowo docisną.
Obrazek Obrazek
A przód planujesz, i pokrywka z gniazdem na oring, lub (jeśli wałek jest dłuższy) na simmering + uszczelka.
A co do łożysk, to mają teraz teflonowe(kiedyś były brązowe, można ew. wymienić), zresztą przy napędzie kołem zębatym też działa siła boczna.. :wink: A jak się kto uprze, to może dać pośrednie koło pasowo-zebate...

Ale jak kto nie chce się bawić w przeróbki, to może użyć poniższych, i nic nie musi uszczelniać.. :wink:
https://alle gro.pl/oferta/mosiezna-pompa-do-spuszczania-paliwa-na-wiertarke-9037065333?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_ss&ev_adgr=Narzedzia&ev_campaign_id=14474247596&gclid=EAIaIQobChMIrJH0rqCd-AIVuwWiAx2b8AOEEAkYBCABEgLZyPD_BwE
Obrazek Obrazek

lub też do oleju
https://alle gro.pl/oferta/pompa-zebata-8cm-pompa-oleju-przekladniowego-11079997178?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_dio_przemysl_pla_ss&ev_adgr=przemysl&ev_campaign_id=14937753754&gclid=EAIaIQobChMIrJH0rqCd-AIVuwWiAx2b8AOEEAkYAyABEgKMcfD_BwE

Obrazek Obrazek
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
bary75
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 30 maja 2022, 17:19

Re: Smarowanie wrzeciennika TSB 20

#13

Post napisał: bary75 » 08 cze 2022, 10:44

Dziekuje za informacje , jak już to zrobie to pochwalę sie który pomysl wybrałem


bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1243
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

Re: Smarowanie wrzeciennika TSB 20

#14

Post napisał: bear » 08 cze 2022, 17:42

RomanJ4 pisze:Drogi kolego robiłem już kiedyś kiedyś takie coś

Ja nigdzie nie napisałem że tego się nie da zrobić, tyle że odniosłem się do twojego postu w którym nie wspominałeś nigdzie o problemach wymienionych przeze mnie. Teraz możesz od nowa wymyślać koło i przystosowywać coś do pracy w miejscu w którym pracować nie powinno.
RomanJ4 pisze:A co do łożysk, to mają teraz teflonowe(kiedyś były brązowe, można ew. wymienić), zresztą przy napędzie kołem zębatym też działa siła boczna.. A jak się kto uprze, to może dać pośrednie koło pasowo-zebate...

Akurat pompa którą proponujesz nie ma żadnych "łożysk", tam oś pracuje bezpośrednio w korpusie żeliwnym ale nawet jeśli jest tak jak piszesz to nadal twoja propozycja pozbawiona jest sensu. Te pompy nie są przystosowane do napędu bocznego poprzez koło pasowe, co innego jest obrót osi poprzez koło zębate a co innego poprzez pasek klinowy który stale wywiera pewną siłę na oś pompy. Do pomp zębatych napędzanych czołowo stosuje się zawsze przystawki/podpory.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
RomanJ4 pisze:Ale jak kto nie chce się bawić w przeróbki, to może użyć poniższych, i nic nie musi uszczelniać..

To na pewno ma większy sens jak twój pierwszy pomysł...


gold
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 59
Rejestracja: 16 mar 2017, 20:24
Lokalizacja: warszawa

Re: Smarowanie wrzeciennika TSB 20

#15

Post napisał: gold » 08 cze 2022, 21:21

Przedstawiona pompa przewidziana jest do napędzania paskiem.Można także kołem zębatym.Przy niskim ciśnieniu które wystarczy do smarowania tokarki obciążenie boczne jest niegrożne.Miała służyć do napędu hydrauliki w budowanej maszynie.Okazała się za duża.Zbudowałem mniejszą.Ta jest mi już nie potrzebna.
DSC01816.JPG
DSC01819.JPG

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11594
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Smarowanie wrzeciennika TSB 20

#16

Post napisał: RomanJ4 » 09 cze 2022, 12:03

bear pisze:Ja nigdzie nie napisałem że tego się nie da zrobić, tyle że odniosłem się do twojego postu w którym nie wspominałeś nigdzie o problemach wymienionych przeze mnie

Święta prawda... powinienem... Mea Culpa
bear pisze:To na pewno ma większy sens jak twój pierwszy pomysł...

Tyż prowda... jak mawiał Kwiczoł...
bear pisze:Akurat pompa którą proponujesz nie ma żadnych "łożysk", tam oś pracuje bezpośrednio w korpusie żeliwnym

Ale z tym się nie zgodzę...
https://sklep.hylmet.pl/pompa-olejowa-w ... -p-46.html
Wzmocniona pompa olejowa silnika (stary typ). 60/46.607.022/3
Przeznaczenie: pompa smarowania silnika w ciągniku Ursus C-360
Wałki i ośki w pompach olejowych Hylmet są łożyskowane ślizgowo. Stosujemy wysokiej jakości tuleje ślizgowe z warstwą porowatego brązu z wprasowanym kompozytem PTFE (teflon). Takie rozwiązanie zdecydowanie podnosi nośność i zapobiega przedwczesnemu zużyciu i zatarciu. Hylmet, jako jedyny producent stosuje takie rozwiązanie w pompach smarujących do ciągników rolniczych. Na podstawie tego szczegółu można odróżnić nasze produkty od podróbek.
Obrazek
pozdrawiam,
Roman


bear
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1243
Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
Lokalizacja: Łódź

Re: Smarowanie wrzeciennika TSB 20

#17

Post napisał: bear » 09 cze 2022, 18:18

RomanJ4 pisze:Ale z tym się nie zgodzę...

Akurat podałeś przykład pompy "wzmocnionej" producenta który jako jedyny jak sam napisał stosuje tuleje ślizgowe więc to nie jest "normalne" w pompach zębatych. ;)

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 662
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Smarowanie wrzeciennika TSB 20

#18

Post napisał: Tomciowoj » 09 cze 2022, 22:17

Polecam pompę oleju z motocykli np. Yamahy R6 są napędzane łańcuchem. Małe, zgrabne, używane kosztują grosze.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”