Sworzeń wału korbowego

Pasowanie luźne

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie

andrejch2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 494
Rejestracja: 15 wrz 2019, 07:56

Re: Sworzeń wału korbowego

#11

Post napisał: andrejch2 » 03 mar 2022, 07:05

a jakiw cisk ma sworzen i przeciwagi? one chyba są wciskane na zimno.
Proponuje fci kontakt z panem Olachowskim z YT, ewentualnie przejrzenie jego filmoteki. Zajmuje się takimi rzeczami zawodowo.




szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Sworzeń wału korbowego

#12

Post napisał: szopenn » 03 mar 2022, 19:43

0.001 - za ciasno, kolego może w serwisówce masz dane na temat średnicy czopu, stare manuale były bardzo dokładne.


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2111
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Sworzeń wału korbowego

#13

Post napisał: qqaz » 03 mar 2022, 20:45

te odchyłki to on przecież w calach podał


szopenn
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1940
Rejestracja: 21 gru 2015, 11:22
Lokalizacja: Lublin

Re: Sworzeń wału korbowego

#14

Post napisał: szopenn » 04 mar 2022, 08:09

kolego po prostu jak nie masz wymiarów weź katalog ina, NTN czy TIMKEN, oni podają luzy do czopa do konkretnych łożysk, znajdź zbliżone łożysko, wydaje mi się że osobiście zastosowałbym luz powiększony - obroty temperatura, ale z drugiej strony chyba też nie koniecznie bo co to za obroty tam są skoro ten stary moto ledwie co 10 tys obrotów kręci a przeciętna to jest 5tys, jak masz igiełke w silniku dwusuwowym i tam jest ogień non stop po 12-14 tys, jałowy bieg masz 3300obrotów to jest połowa skali tego motocykla :) To jest stara japonia, to nie jest nie wiadomo co. Dobra jeszcze powiem bo robiłem swego czasu klr650 i tam były łożyska nietypy na wale korbowym - tzn samo łozysko było metryczne, ale rowek trzeba było nacinać na zewnętrznej bieżni pod pierścienie ustalające. Ja zakładałem łożyska C2 i chodzi po dziś dzień. Zresztą nie o luzy tu się rozchodzi, bo i C3 jak założysz to też będzie działać. Uważam że będziesz miał problem z wykonaniem solidnego czopa u polskich fachowców i długo to nie pojeździ. Masz ori łożysko ono jest dobre i wałecki ma twarde, czop źle zahartują i masz pozamiatane jaki luz by to nie był.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”