ruch paska zębatego


Autor tematu
elipsesmi
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 265
Rejestracja: 02 lut 2011, 17:53
Lokalizacja: Katowice

ruch paska zębatego

#1

Post napisał: elipsesmi » 01 lip 2021, 03:55

Witam ,narysowałem sobie takie urządzenie. Chciałbym aby pasek się kręcił jak w rzeczywistości . Jak to zrobić krok po kroku?? St9


Obrazek




robmit
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 45
Rejestracja: 29 lis 2012, 09:31
Lokalizacja: czeladz

Re: ruch paska zębatego

#2

Post napisał: robmit » 07 lip 2021, 08:29

Nie da się. Pasek masz zrobiony jako jedna bryła. Jedyne czym możesz kręcić to rolki.


brandnew
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 126
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01

Re: ruch paska zębatego

#3

Post napisał: brandnew » 09 lip 2021, 17:16

Na YT znajdziesz kilkanaście tutoriali jak to zrobić w SW.
Przykłady:



Autor tematu
elipsesmi
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 265
Rejestracja: 02 lut 2011, 17:53
Lokalizacja: Katowice

Re: ruch paska zębatego

#4

Post napisał: elipsesmi » 09 lip 2021, 21:18

dziękuję za info


Autor tematu
elipsesmi
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 265
Rejestracja: 02 lut 2011, 17:53
Lokalizacja: Katowice

Re: ruch paska zębatego

#5

Post napisał: elipsesmi » 16 lip 2021, 09:57

Witam a a tu na filmiku pasek się kręci.:) To da się czy nie ??



brandnew
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 126
Rejestracja: 23 lut 2021, 21:01

Re: ruch paska zębatego

#6

Post napisał: brandnew » 19 lip 2021, 18:50

Jak widać z tutoriali to się da o ile program posiada opcję modelowania i animacji ruchu elementów elastycznych takich jak paski. W Fusion 360 tego nie ma.
Aby taką symulację przeprowadzić potrzebna jest duża moc obliczeniowa komputera oraz szybkie łącze internetowe jeśli program pracuje w chmurze (jak Fusion). Dlatego czasami animacje są słabe, a czasem całkiem dobre. Miałem taki przypadek z symulacją ruchu prostego mechanizmu krzywkowego. Zrobiłem prawie dwa identyczne modele, jeden pracował bezbłędnie, a drugi beznadziejnie. Pokazałem oba modele na forum i się okazało, że na innym sprzęcie oba modele pracują poprawnie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Solid Edge”