Wrzeciono - łożyskowanie
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 238
- Rejestracja: 07 lis 2016, 10:39
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wrzeciono - łożyskowanie
Trochę się pogubiłem w odpowiedziach kolegów. Będzie czy nie będzie bo nie wiem czy wyczuwam sakrazm...?
K.I.S.S - Keep it simple stupid!
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 495
- Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
- Lokalizacja: Ostrzeszów
Re: Wrzeciono - łożyskowanie
Nie będzie - nie ma kasowania luzu na przodzie.
Sarkazm był do kolegi JacekBelof, który nie ma pojęcia o jakim wrzecionie (samoróbka) rozmawiamy.
Sarkazm był do kolegi JacekBelof, który nie ma pojęcia o jakim wrzecionie (samoróbka) rozmawiamy.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 238
- Rejestracja: 07 lis 2016, 10:39
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wrzeciono - łożyskowanie
Bieżnia zewnętrzna opiera się w oprawie i jest dociskana deklem. Wewnętrzne są ściskane w zależności od nakrętki która przez tulejki będzie kasowała luz. Jeżeli nie, to w takim razie jak?
Edit:
Chodzi o to że w tym ukladzie napięcie będzie zanikać np ze wzrostem temp?
Edit:
Chodzi o to że w tym ukladzie napięcie będzie zanikać np ze wzrostem temp?
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2021, 18:26 przez MarLip, łącznie zmieniany 1 raz.
K.I.S.S - Keep it simple stupid!
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 495
- Rejestracja: 04 gru 2013, 08:31
- Lokalizacja: Ostrzeszów
Re: Wrzeciono - łożyskowanie
No właśnie tutaj jest problem...
"Wewnętrzne są ściskane w zależności od nakrętki która przez tulejki będzie kasowała luz."
w Twoim układzie nie są ściskane tylko ustalone. A jak będziesz dalej ściskał to będziesz miał co raz większy luz
i jeszcze jedno ważne - nie ma w tym wrzecionie żadnych uszczelnień
"Wewnętrzne są ściskane w zależności od nakrętki która przez tulejki będzie kasowała luz."
w Twoim układzie nie są ściskane tylko ustalone. A jak będziesz dalej ściskał to będziesz miał co raz większy luz

i jeszcze jedno ważne - nie ma w tym wrzecionie żadnych uszczelnień

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 668
- Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
- Lokalizacja: Tarnów MP
- Kontakt:
Re: Wrzeciono - łożyskowanie
To nie o typ wrzeciona chodzi, tylko o łożyska... można kupić parowane... hmm... powiedzmy takie jak do Golfa II... wiem, że są droższe, ale znika problem z kasowaniem luzów, po prostu ma się zejść bieżnia z bieżnią i tyle. Jeżeli chce się bawić z normalnymi, to trzeba w dokumentacji na stronie producenta poszukać jakie są zalecane luzy i jaka jest procedura ich ustalania... z reguły ustalany jest ujemny luz, a podczas montażu odpowiednio do zmierzonego wymiaru rzeczywistego szlifuje się dystans.
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. 

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 668
- Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
- Lokalizacja: Tarnów MP
- Kontakt:
Re: Wrzeciono - łożyskowanie
Pierwszy link ogólny:
https://pkm.edu.pl/index.php/lozyska
Łożyska parowane:
https://www.nemra.pl/oferta/lozyska/lozyska-parowane/
Między innymi zasady montażu i napięcie wstępne (str. 20):
http://www.nsk-literature.com/pl/mtm-gu ... wnload.pdf
Na temat Timkenów (te niby wałeczkowe skośne) nawet nie będę pisał... może je kiedyś zobaczycie gdy rozbierzecie prawdziwą dużą tokarkę.
https://pkm.edu.pl/index.php/lozyska
Łożyska parowane:
https://www.nemra.pl/oferta/lozyska/lozyska-parowane/
Między innymi zasady montażu i napięcie wstępne (str. 20):
http://www.nsk-literature.com/pl/mtm-gu ... wnload.pdf
Na temat Timkenów (te niby wałeczkowe skośne) nawet nie będę pisał... może je kiedyś zobaczycie gdy rozbierzecie prawdziwą dużą tokarkę.
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. 

-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 238
- Rejestracja: 07 lis 2016, 10:39
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wrzeciono - łożyskowanie
Z tego co udało mi się doczytać to w większości profesjonalnych maszyn są stosowane łożyska walcowe dwurzędowe ze stożkową bieżnią wewnętrzną i tam kasowanie luzu jest "proste". W przypadku pary łożysk skośnych można zgodnie z tym co napisało NSK zastoswać po prostu pierścienie dystansowe (tylko odpowiednio je dobrać) i po temacie 

K.I.S.S - Keep it simple stupid!