Zmiana trybu pracy lasera

Sygnał TTL na PWM

Rozmowy na temat układów elektronicznych sterowania obrabiarek CNC

Autor tematu
tuniek94
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2019, 21:27

Zmiana trybu pracy lasera

#1

Post napisał: tuniek94 » 21 cze 2019, 16:35

Witam

Jestem w posiadaniu chińskiej grawerki laserowej z modułem lasera o mocy 2W.
Elektronika jest bardzo prosta - bazuje na Arduino Nano(jak to chińskie - podróba). Jednak mimo wszystko jestem trochę laikiem w tych sprawach.

Obrazek

Patrząc na to jak pracuje układ to laser pracuje w oparciu o sygnał cyfrowy, ponieważ widzę jakby dwa tryby pracy.
Pierwszy, gdy laser świeci, lecz nie wypali niczego, a drugi, gdy chcę coś wypalić i wiązka jest dużo silniejsza.
Jest to o tyle problematyczna, że nie pozwala mi to na grawerowanie obrazów w różnej skali szarości.

Chciałbym przesterować sygnał z cyfrowego na analogowy i z tego co dostawca podał mi informacje to układ ma wsparcie dla PWM - choć osobiście tego nie widzę.

Pytanie, czy jeden z tych regulatorów może mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu?
Regulator PWM 1
Regulator PWM 2

Ewentualnie macie pomysł jak mogę to osiągnąć nie inwestując w nowy układ elektroniczny?

Pozdrawiam

P.S.
Jeśli w złe miejsce wstawiłem temat to przepraszam




piotr56
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2016, 11:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Zmiana trybu pracy lasera

#2

Post napisał: piotr56 » 25 cze 2019, 18:58

Hey
Przydałoby się trochę informacji o oprogramowaniu, poobserwuj moment łączenia płytki z komputerem, powinien wyrzucić info o wersji GRBL.
Potem bierzesz opis GRBLa z Wiki i czytasz czy ta wersja obsługuje PWM :)
Jeśli obsługuje to czytasz jaką komendą to aktywować, jeśli nie obsługuje to zmieniasz wersję GBL na nowszą.