Przerobiebie felgi aluminiowej

Napawanie.frezowanie

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
dozger
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 12
Rejestracja: 02 sty 2019, 12:05

Re: Przerobiebie felgi aluminiowej

#11

Post napisał: dozger » 13 paź 2020, 19:08

Tej oryginalnej nie da sie zaadoptowac bo w miejscu gdzie bedzoe tarcza hamulcowa na monowahaczu to tam jest drugia strona ramion felgi. Nie znam sie i dlatego pytam o najlepsze rozwiazanie. A czy jesli bede mial q
Wyfrezpwany srodek z nowego materialu z jednej bryly to czy po wycieciu srodka z felgi mozna osadzic to wytoczone i obspawac ?

Dodane 2 minuty 12 sekundy:
Mateusz-M pisze:
13 paź 2020, 19:04
Witam.
Przeróbki motocyklowe to akurat moja branża i uważam że pomysł z napawaniem jest całkowicie nietrafiony, nawet jeśli zaspawasz środek to materiał będzie niejednorodny i w trakcie obróbki będa problemy już nie wspominam o tym że felga straci na wytrzymałości.
Najrozsądniej w tym przypadku będzie upolować dwa ranty do bębnów felg skręcanych (BBS/Artec) a piastę wyfrezować z formatki, ew. wykorzystać obręcz z innej felgi skręcanej, a sruby zakamuflować jesli mocno przeszkadzają.

Koszty spawania i obróbki beda zbliżone do tej opcji którą podałem, no chyba że masz opcje wykonania po znajomości za przysłowiową flaszkę, ale wtedy radzę mieć drugą pod reką aby zapić smutki w razie jak się to rozleci :)
Pozdro.
Felga musi miec rozmiar 17" x 5.5". Sa takie skrecane?




jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Przerobiebie felgi aluminiowej

#12

Post napisał: jasiu... » 13 paź 2020, 19:21

Oczywiście. Jeśli tylko uda się zmieścić ramiona tak, żeby nie zawadzały o bebechy, jakie przy tym monowahaczu występują.

Miejsce mocowania do monowahacza można ogarnąć tak, jak się ogarnia redukcje do felg, jak nie pasuje ET.

Wiadomo, że wtedy trzeba przesunąć też mocowanie ramion do części "oponowej". To też da się ogarnąć poprzez wycięcie na tokarce części obręczy i przykręcenie do obręczy, wyciętej z innej felgi, a nawet (ale to już nieco droższe) z kawałka wałka aluminiowego o odpowiedniej średnicy. Przecież felgi składane są znane nie od dzisiaj, taką obręcz można znaleźć:

Obrazek

Ja rozumiem gościa, chce mieć wyjątkowy motocykiel. Z takimi kołami, jakich nikt nie ma. I średnio mądry tokarz, moim zdaniem, jest w stanie temat ogarnąć. Acha, jeszcze trochę wiadomości o felgach by się przydało, jak są skonstruowane, jak przenoszą siły, ale to się chyba w tym przypadku rozumie.

Oczywiście tylko skręcanie, od spawarki jak najdalej!


Mateusz-M
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
Lokalizacja: lubelskie

Re: Przerobiebie felgi aluminiowej

#13

Post napisał: Mateusz-M » 13 paź 2020, 19:31

Zapewne nie ma typowych 5.5" dlatego napisałem Ci o dwóch rantach czyli zewnetrzych czesciach takich felg, bo bęben (część wewnętrzna) jest znacznie szerszy, nawet jeżeli ranty będą za wąskie to dobierasz grubość piasty do której owe ranty będą dokręcone tak aby wyszło Ci owe 5.5".

Sądząc po rozmiarze koła jest to do motocykla który "kilka" koników ma, a jeśli chcesz odkręcać manete bez stresu to omijaj spawanie...


barex
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 33
Rejestracja: 14 lip 2014, 23:33
Lokalizacja: xxx

Re: Przerobiebie felgi aluminiowej

#14

Post napisał: barex » 13 paź 2020, 21:40

Spotkałem sie osobiscie z przeróbką felgi motocyklowej gdzie zewnętrzna część felgi została stoczona tak że pozostał tylko rotor a z innej felgi wytoczony środek tak że została tylko obręcz. Spasowane zostało to na lekki wcisk i pospawane przez spawacza który wie co robi. Motocykl już jeździ ponad dwa lata i nic sie nie dzieje z tymi kołami (oba były tak przerabiane).
W tym przypadku zastosowanie adaptera lub dystansu nie bedzie miało sensu ze względu na konstrukcję felgi. Jedyne sensowne rozwiązanie to wykonanie rotora z jednego kawałka na CNC i wstawienie go w już gotową obręcz. Osobiscie bym to pospawał chociaż skręcanie z dwóch zewnętrznych rantów to też dobry pomysł


Autor tematu
dozger
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 12
Rejestracja: 02 sty 2019, 12:05

Re: Przerobiebie felgi aluminiowej

#15

Post napisał: dozger » 13 paź 2020, 21:56

jasiu... pisze:
13 paź 2020, 19:21
Oczywiście. Jeśli tylko uda się zmieścić ramiona tak, żeby nie zawadzały o bebechy, jakie przy tym monowahaczu występują.

Miejsce mocowania do monowahacza można ogarnąć tak, jak się ogarnia redukcje do felg, jak nie pasuje ET.

Wiadomo, że wtedy trzeba przesunąć też mocowanie ramion do części "oponowej". To też da się ogarnąć poprzez wycięcie na tokarce części obręczy i przykręcenie do obręczy, wyciętej z innej felgi, a nawet (ale to już nieco droższe) z kawałka wałka aluminiowego o odpowiedniej średnicy. Przecież felgi składane są znane nie od dzisiaj, taką obręcz można znaleźć:

Obrazek

Ja rozumiem gościa, chce mieć wyjątkowy motocykiel. Z takimi kołami, jakich nikt nie ma. I średnio mądry tokarz, moim zdaniem, jest w stanie temat ogarnąć. Acha, jeszcze trochę wiadomości o felgach by się przydało, jak są skonstruowane, jak przenoszą siły, ale to się chyba w tym przypadku rozumie.

Oczywiście tylko skręcanie, od spawarki jak najdalej!
A gdzie takie felgi mozna kupic aluminiiwe? W polsce gdzies?


barex
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 2
Posty: 33
Rejestracja: 14 lip 2014, 23:33
Lokalizacja: xxx

Re: Przerobiebie felgi aluminiowej

#16

Post napisał: barex » 13 paź 2020, 22:14

Pisał kolega wyżej że mozna zastosować dwa ranty od samochodowych
http://sklep60104.shoparena.pl/pl/p/RAN ... 5-SRUB/689
google nie boli


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 5345
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Przerobiebie felgi aluminiowej

#17

Post napisał: jasiu... » 14 paź 2020, 18:39

barex pisze:
13 paź 2020, 21:40
Spasowane zostało to na lekki wcisk i pospawane przez spawacza który wie co robi.
No nie bardzo chyba wie, co robi. A czemu nie skleił? Klej trzyma podobnie jak spaw, nawet lepiej, a nie masz naprężeń i odkształceń.

Jeszcze jedno. ET musi pasować, bo o LK (rozstaw śrub) pisać nie trzeba, bo to jasne.

Z drugiej strony faktycznie, może poszukać gdzieś, bo tanio taka przeróbka nie wyjdzie. A kupić można i na jebaju i na europejskich portalach motorowych np. https://www.1000ps.at/produkt-1318433-f ... ten-5-5x17

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”