Przerobiebie felgi aluminiowej
Napawanie.frezowanie
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 sty 2019, 12:05
Przerobiebie felgi aluminiowej
Czesc.
Przerabiam motocykl ze zwyklego wahacza na monowahacz. Chce pozostac przy ksztalcie felgi jak mam poniewaz sa to felgi akcesoryjne do tego motocykla i rzadko spotykane. Moj pomysl to zrobic monowahacz z vfr 800. I wymyslilem zeby ramiona oryginalnej felgi z vfr( na zdjeciu to ta o zlotym kolorze) napawac aluminium a potem na frezarce cnc wytoczy ksztalt jaki mnie interesuje. Kolega wlasnie rysuje mi to w jakims programie i mam dostep do cnc frezarki 5d. Chodzi tylko o wytrzymalosc i jakie moge napotkac problemy. Kazde uwagi mile widziane.
Przerabiam motocykl ze zwyklego wahacza na monowahacz. Chce pozostac przy ksztalcie felgi jak mam poniewaz sa to felgi akcesoryjne do tego motocykla i rzadko spotykane. Moj pomysl to zrobic monowahacz z vfr 800. I wymyslilem zeby ramiona oryginalnej felgi z vfr( na zdjeciu to ta o zlotym kolorze) napawac aluminium a potem na frezarce cnc wytoczy ksztalt jaki mnie interesuje. Kolega wlasnie rysuje mi to w jakims programie i mam dostep do cnc frezarki 5d. Chodzi tylko o wytrzymalosc i jakie moge napotkac problemy. Kazde uwagi mile widziane.
-
- Posty w temacie: 2
Re: Przerobiebie felgi aluminiowej
Przy takiej ilości materiału napawanej na te felgi to się w najlepszym wypadku powygina, a najgorszym pęknie.
I ktoś chce tym jeszcze po drogach jeździć..
I ktoś chce tym jeszcze po drogach jeździć..
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 5317
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
Re: Przerobiebie felgi aluminiowej
oczywiście, że robota jest do zrobienia, ale ty zacznij od narysowania - ołówkiem, później zrobisz zdjęcie - co masz i co chcesz mieć. I wtedy masz szansę na rzeczowe podpowiedzi. Bo powiem szczerze, z twojego opisywania, to nie wynika wiele.
Pewnie, że rysunek techniczny byłby najlepszy, ale jak nie umiesz, postaraj się tak narysować przeróbkę, żeby na rysunku to łatwo było zrozumieć. Jeszcze jedno, u ciebie też drugie zdjęcie takie maleńkie? Masz limit transferu na internet?
Pewnie, że rysunek techniczny byłby najlepszy, ale jak nie umiesz, postaraj się tak narysować przeróbkę, żeby na rysunku to łatwo było zrozumieć. Jeszcze jedno, u ciebie też drugie zdjęcie takie maleńkie? Masz limit transferu na internet?
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 sty 2019, 12:05
Re: Przerobiebie felgi aluminiowej
Nie.nie mam limitu internetu. Chce zrobic felge ktora bedzie mocowana na monowahaczu. Wror jaki chce uzyskac ponizej. A zdjeciu.ale musi byc przystosowana na monowahacz.tej nie da sie przerobic.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 5317
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
Re: Przerobiebie felgi aluminiowej
Problemem to może być komunikatywność kolegi, bo opowiadanie o monowahaczu to sobie może między ludźmi, co się na tym znają powtarzać. Znalazłem na aledrogo dobre zdjęcie, jak to wygląda, nic nadzwyczajnego, sam zobacz drugie zdjęcie, czym to się je "mocowanie na monowahacz"
Praktycznie tak samo, jak mocowanie felg do samochodu. Moim zdaniem nie ma żadnych problemów, żeby dorobić redukcję (przecież robi się redukcje zmieniające ET np i to działa). Znaczy jest jeden problem. Trzeba to po prostu dokładnie pomierzyć, w jaki sposób zastąpić stare mocowanie nowym.
Właśnie, nie wiem, jak z rozstawem śrub, czy trzeba wiercić nowe, a jeśli tak, to czy stare otwory będą współpracować z redukcją? Moim zdaniem temat dla średnio inteligentnego tokarza jest do opanowania. Plus oczywiście kwestia otworów, być może że oprócz toczenia trzeba będzie dokładnie ustawić się, powiercić, nagwintować.
Praktycznie tak samo, jak mocowanie felg do samochodu. Moim zdaniem nie ma żadnych problemów, żeby dorobić redukcję (przecież robi się redukcje zmieniające ET np i to działa). Znaczy jest jeden problem. Trzeba to po prostu dokładnie pomierzyć, w jaki sposób zastąpić stare mocowanie nowym.
Właśnie, nie wiem, jak z rozstawem śrub, czy trzeba wiercić nowe, a jeśli tak, to czy stare otwory będą współpracować z redukcją? Moim zdaniem temat dla średnio inteligentnego tokarza jest do opanowania. Plus oczywiście kwestia otworów, być może że oprócz toczenia trzeba będzie dokładnie ustawić się, powiercić, nagwintować.
-
- Posty w temacie: 2
Re: Przerobiebie felgi aluminiowej
Jasiu.. przeczytałeś uważnie..?
Autor nie chce odsadzić gotowej felgi, tylko w takiej z odasdzeniem zmienić kształt ramion poprzez napawanie i frezowanie.
Z felgi na obrazku nr 1 chce zrobić felgę z obrazka nr 2..
Dalej polecasz takie rzeźbienie..?
Autor nie chce odsadzić gotowej felgi, tylko w takiej z odasdzeniem zmienić kształt ramion poprzez napawanie i frezowanie.
Z felgi na obrazku nr 1 chce zrobić felgę z obrazka nr 2..
Dalej polecasz takie rzeźbienie..?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 341
- Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
- Lokalizacja: lubelskie
Re: Przerobiebie felgi aluminiowej
Witam.
Przeróbki motocyklowe to akurat moja branża i uważam że pomysł z napawaniem jest całkowicie nietrafiony, nawet jeśli zaspawasz środek to materiał będzie niejednorodny i w trakcie obróbki będa problemy już nie wspominam o tym że felga straci na wytrzymałości.
Najrozsądniej w tym przypadku będzie upolować dwa ranty do bębnów felg skręcanych (BBS/Artec) a piastę wyfrezować z formatki, ew. wykorzystać obręcz z innej felgi skręcanej, a sruby zakamuflować jesli mocno przeszkadzają.
Koszty spawania i obróbki beda zbliżone do tej opcji którą podałem, no chyba że masz opcje wykonania po znajomości za przysłowiową flaszkę, ale wtedy radzę mieć drugą pod reką aby zapić smutki w razie jak się to rozleci
Pozdro.
Przeróbki motocyklowe to akurat moja branża i uważam że pomysł z napawaniem jest całkowicie nietrafiony, nawet jeśli zaspawasz środek to materiał będzie niejednorodny i w trakcie obróbki będa problemy już nie wspominam o tym że felga straci na wytrzymałości.
Najrozsądniej w tym przypadku będzie upolować dwa ranty do bębnów felg skręcanych (BBS/Artec) a piastę wyfrezować z formatki, ew. wykorzystać obręcz z innej felgi skręcanej, a sruby zakamuflować jesli mocno przeszkadzają.
Koszty spawania i obróbki beda zbliżone do tej opcji którą podałem, no chyba że masz opcje wykonania po znajomości za przysłowiową flaszkę, ale wtedy radzę mieć drugą pod reką aby zapić smutki w razie jak się to rozleci
Pozdro.