Remont TUM35
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 210
- Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
robertwrr dzięki za foty, teraz wszystko śmiga od strzału, z wcześniejszym linkiem też sobie poradziłem, tylko trzeba było kopiować fragmenty linku pojedyńczo. Faktycznie skrzynka suportowa wyglądała niezbyt ciekawie. U mnie było to samo, albo nawet gorzej. Wydaje mi się, żę to efekt przedostawania się chłodziwa do jej wnętrza, możliwe, że przez okolice blaszki która zakrywa koło zębate na śrubie od posuwu wzdłużnego. Dobrze by było uszczelnić to miejsce, bo nie mam pojęcia czy fabrycznie było to robione. Tuleja konika, też nie była u Ciebie w najlepszym stanie. Pomógł pewnie fakt, że jest hartowana. Nie masz nadmiernego luzu przy jej pełnym wysunięciu?
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 39
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontakt:
Staram się nie wysuwać powyżej 60mm a i lekko blokuję blokadą tulei ,ale chodziło chyba Tobie kolego śrubę ale suportu poprzecznego,ale ta blaszka do końca nie wchodzi jak sie odjedzie suportem dalej to i tak jest tam przestrzeń którą może sie dostać chłodziwo .Moim zdaniem raz na jakiś czas zmienić olej a najważniejsze dolewać bo u mnie to chyba dawno nie było oleju, jak to mówią kto nie smaruje ten nie jedzie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 39
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontakt:
Re: Remont TUM35
Witam ,po dłuższej przerwie postanowiłem zrobić szlif łoża w profesjonalnej firmie bo uważam ze nie da się idealnie zrobić tego w warunkach własnego warsztatu jeżeli ktoś chce mieć dość dokładną maszynę ,resztę będę robił sam ,płyta pomiarowa w klasie 0 posiadam więc suporty ogarnę ,ale nurtuje mnie pytanie do tych co podklejali już suporty .Maszynę jak kupiłem była podklejona taśmą 1.5m czyli po szlifie powinna być jeszcze grubsza ,a tu zong pomierzyłem i wychodzi ze nic nie trzeba podklejać tylko doskrobać oryginalną powierzchnię powiedzcie jak Wy to robiliście,ja zrobiłem tak zamontowałem wałek pociągowy skrzynka napędów posuwów zamontowana wałek założony na początku na końcu w panewkach założyłem suport i zmierzyłem odległość od środka wałka pociągowego do powierzchni suport gdzie montujemy skrzynkę suportową wyszło 188mm i taki sam wynik wyszedł na skrzynce suportowej na zdjęciu jest suwmiarka od wymiaru odjąłem połowę wymiaru tulei wałka pociągowego
-
- Posty w temacie: 1
Re: Remont TUM35
Nie musi być grubsza.
Po szlifie loża wrzeciennik opuścił się tyle samo co suport.
Po szlifie loża wrzeciennik opuścił się tyle samo co suport.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 39
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontakt:
Re: Remont TUM35
Wrzeciennik tak ale nie skrzynka napędowa wałek i śrubę pociagową ,ona jest przykręcana z boku do łoża jej wysokość nie ulega zmianie tak jest w tum 35 i 25 zapewne tez,co innego jak by w skrzynce napędowej były fasolki na śruby mocujace ją to był by pewny zakres regulacji ale i również musiały by być regulowane panewki na końcu łoża
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 39
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontakt:
Re: Remont TUM35
firma https://www.multimasz.pl/ naprawdę profesionalisci koszt 3300 łoże jak nowe powierznia idealna ,co do sportów jestem zwolennikiem skrobania bo robi się w tedy film olejowy i powierzchnie się mniej zużywają no na tym łożu nie można zrobić bo hartowane ale suport już można ,fakt że trzeba dużo cierpliwości i płytę pomiarową i liniał krawędziowy