Remont TUM35

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 8
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#81

Post napisał: GABE » 07 lut 2016, 22:51

Teraz działa.
Bagno to tam miałeś niezłe..........



Tagi:


robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 39
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#82

Post napisał: robertwrr » 07 lut 2016, 23:13

Ale teraz aż chce się robić na 250mm 1setke mi ciągnie stożka


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 18
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#83

Post napisał: kajpa » 08 lut 2016, 07:59

robertwrr dzięki za foty, teraz wszystko śmiga od strzału, z wcześniejszym linkiem też sobie poradziłem, tylko trzeba było kopiować fragmenty linku pojedyńczo. Faktycznie skrzynka suportowa wyglądała niezbyt ciekawie. U mnie było to samo, albo nawet gorzej. Wydaje mi się, żę to efekt przedostawania się chłodziwa do jej wnętrza, możliwe, że przez okolice blaszki która zakrywa koło zębate na śrubie od posuwu wzdłużnego. Dobrze by było uszczelnić to miejsce, bo nie mam pojęcia czy fabrycznie było to robione. Tuleja konika, też nie była u Ciebie w najlepszym stanie. Pomógł pewnie fakt, że jest hartowana. Nie masz nadmiernego luzu przy jej pełnym wysunięciu?


robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 39
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#84

Post napisał: robertwrr » 08 lut 2016, 17:19

Staram się nie wysuwać powyżej 60mm a i lekko blokuję blokadą tulei ,ale chodziło chyba Tobie kolego śrubę ale suportu poprzecznego,ale ta blaszka do końca nie wchodzi jak sie odjedzie suportem dalej to i tak jest tam przestrzeń którą może sie dostać chłodziwo .Moim zdaniem raz na jakiś czas zmienić olej a najważniejsze dolewać bo u mnie to chyba dawno nie było oleju, jak to mówią kto nie smaruje ten nie jedzie.


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 18
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#85

Post napisał: kajpa » 09 lut 2016, 07:32

chodziło chyba Tobie kolego śrubę ale suportu poprzecznego
Tak, zgadza się - przejęzyczenie.


robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 39
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Remont TUM35

#86

Post napisał: robertwrr » 22 mar 2020, 11:24

Witam ,po dłuższej przerwie postanowiłem zrobić szlif łoża w profesjonalnej firmie bo uważam ze nie da się idealnie zrobić tego w warunkach własnego warsztatu jeżeli ktoś chce mieć dość dokładną maszynę ,resztę będę robił sam ,płyta pomiarowa w klasie 0 posiadam więc suporty ogarnę ,ale nurtuje mnie pytanie do tych co podklejali już suporty .Maszynę jak kupiłem była podklejona taśmą 1.5m czyli po szlifie powinna być jeszcze grubsza ,a tu zong pomierzyłem i wychodzi ze nic nie trzeba podklejać tylko doskrobać oryginalną powierzchnię powiedzcie jak Wy to robiliście,ja zrobiłem tak zamontowałem wałek pociągowy skrzynka napędów posuwów zamontowana wałek założony na początku na końcu w panewkach założyłem suport i zmierzyłem odległość od środka wałka pociągowego do powierzchni suport gdzie montujemy skrzynkę suportową wyszło 188mm i taki sam wynik wyszedł na skrzynce suportowej na zdjęciu jest suwmiarka od wymiaru odjąłem połowę wymiaru tulei wałka pociągowego
Załączniki
WhatsApp Image 2020-03-20 at 20.59.38.jpeg
WhatsApp Image 2020-03-20 at 20.59.38 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-03-20 at 20.59.31.jpeg
WhatsApp Image 2020-03-20 at 20.59.31 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-03-20 at 20.59.24.jpeg
WhatsApp Image 2020-03-20 at 22.09.23.jpeg
90745626_1429264463924046_7834010289090592768_n.jpg


atlc
Posty w temacie: 1

Re: Remont TUM35

#87

Post napisał: atlc » 22 mar 2020, 12:18

Nie musi być grubsza.
Po szlifie loża wrzeciennik opuścił się tyle samo co suport.


robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 39
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Remont TUM35

#88

Post napisał: robertwrr » 22 mar 2020, 15:57

Wrzeciennik tak ale nie skrzynka napędowa wałek i śrubę pociagową ,ona jest przykręcana z boku do łoża jej wysokość nie ulega zmianie tak jest w tum 35 i 25 zapewne tez,co innego jak by w skrzynce napędowej były fasolki na śruby mocujace ją to był by pewny zakres regulacji ale i również musiały by być regulowane panewki na końcu łoża


tudremont
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 9
Rejestracja: 22 mar 2020, 13:55

Re: Remont TUM35

#89

Post napisał: tudremont » 22 mar 2020, 16:35

Jaki wyszedł Cię koszt szlifowania i jaka firma to robiła? Mam do przeszlifowania powierzchnie posuwu poprzecznego i pomału szukam konkretnej firmy.


robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 39
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: Remont TUM35

#90

Post napisał: robertwrr » 22 mar 2020, 16:50

firma https://www.multimasz.pl/ naprawdę profesionalisci koszt 3300 łoże jak nowe powierznia idealna ,co do sportów jestem zwolennikiem skrobania bo robi się w tedy film olejowy i powierzchnie się mniej zużywają no na tym łożu nie można zrobić bo hartowane ale suport już można ,fakt że trzeba dużo cierpliwości i płytę pomiarową i liniał krawędziowy

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”