Materiał na tłok
Materiał, tłok
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 lis 2018, 13:07
Re: Materiał na tłok
Nie mam cylindra... Potrzeba mi materiał na tłok a nie cylinder. Tego nie biorę w ogóle pod uwagę. Tłok do silnika spalinowego. Nie mam określonego dokładnie silnika. Po prostu potrzeba mi materiał na tłok. Wybrałem stal. Tylko teraz dokładnie jaką można tutaj wziąć ? Przyjęte jest że tłok będzie wykonywany z odkuwki.
Potrzebne jest mi to do doboru płytek, narzędzi do obróbki tego tłoka. Muszę mieć określony materiał żeby cokolwiek zdziałać dalej.
Potrzebne jest mi to do doboru płytek, narzędzi do obróbki tego tłoka. Muszę mieć określony materiał żeby cokolwiek zdziałać dalej.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2117
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Materiał na tłok
Nie ukrywam, że jestem z tego tematu cienki jak polsilver ale jakoś nie kojarzę stalowych tłoków w silnikach spalinowych bynajmniej małolitrażowych. Dlaczego zatem taki wybór?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 5774
- Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
- Lokalizacja: Westfalia
Re: Materiał na tłok
Oczywiście, że stosuje się stalowe tłoki kute. Przyczyna jest prozaiczna. Tłoki stalowe są lżejsze od aluminiowych, choć wydaje się to pozornie dziwne. Jak chcesz wiedzieć więcej, to między innymi firma KS Kolbenschmidt i Mahle robi kute tłoki (głównie dla ciężarówek i silników wysilonych).
Obejrzyj sobie:
Materiał, hmmmm podejrzewam, że opracowany przez firmę. To musi mieć dużą odporność na warunki, w których pracuje. Wysoką temperaturę, związki powstałe podczas spalania. Jakiś rodzaj stali żaroodpornej, czy nierdzewnej? Trudno określić, z czego oni to robią, sądzę, że jest to opatentowane w firmioe.
Obejrzyj sobie:
Materiał, hmmmm podejrzewam, że opracowany przez firmę. To musi mieć dużą odporność na warunki, w których pracuje. Wysoką temperaturę, związki powstałe podczas spalania. Jakiś rodzaj stali żaroodpornej, czy nierdzewnej? Trudno określić, z czego oni to robią, sądzę, że jest to opatentowane w firmioe.
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 lut 2013, 09:21
- Lokalizacja: Łańcut
Re: Materiał na tłok
Podejrzewam,że są to wkładki termiczne tłoków,zabezpieczające je przed
nadmiernym przyrostem wymiarów,jest ona zalana aluminium i taki jest
właściwy materiał praktycznie wszystkich tłoków w silnikach spalinowych.
Rzadkością, były stosowane w dieslach produkowanych w DDR tłoki żeliwne.
Jak żyję nie spotkałem tłoków stalowych w klasycznym silniku spalinowym.
Chyba,że w lokomotywach lub okrętowe.Nawet pierścieni nie stosuje się stalowych
z żeliwną tuleją z uwagi na nie najlepszą ich współpracę,jeśli już to do powłoki nikasilowej.
nadmiernym przyrostem wymiarów,jest ona zalana aluminium i taki jest
właściwy materiał praktycznie wszystkich tłoków w silnikach spalinowych.
Rzadkością, były stosowane w dieslach produkowanych w DDR tłoki żeliwne.
Jak żyję nie spotkałem tłoków stalowych w klasycznym silniku spalinowym.
Chyba,że w lokomotywach lub okrętowe.Nawet pierścieni nie stosuje się stalowych
z żeliwną tuleją z uwagi na nie najlepszą ich współpracę,jeśli już to do powłoki nikasilowej.
Re: Materiał na tłok
Stalowe są w silnikach ciężarówek. Takie dwuczęściowe. Główka z odkówki stalowej, a prowadzenie że stopów lekkich. . Obie części połączone sworzniem tłokowym.
Znajomy dorabiał z 40 HM ulepszanego, gdy przerabiał diesla na gaz. Honowałem mu otwór pod sworzeń.
Znajomy dorabiał z 40 HM ulepszanego, gdy przerabiał diesla na gaz. Honowałem mu otwór pod sworzeń.
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.