Tokarka do serwisu motocyklowego

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.
Awatar użytkownika

senio
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1459
Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39
Lokalizacja: koło.wlkp

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#121

Post napisał: senio » 28 paź 2019, 10:49

rdarek bardzo Ci proszę........ P R N D to automat - koniec. Nie ma o czym dyskutować jednym słowem.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyc ... nia_biegów

To, że sobie coś tam wybierzesz do manualnego wajchowania nie ma już nic wspólnego z automatem bo mieszasz w ten czy inny sposób. To są już peryferia i opcje. Jedynie co, to w automacie możesz wybrać tryby jeśli dany automat je posiada. Dalej jest to automat tylko np. w trybie sport. Ale twoje rączki dalej mają spokój i niczego nie dotykają. Jeśli cokolwiek musisz robić choćby małym palcem to nie jest już automat.




kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 56
Posty: 16245
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#122

Post napisał: kamar » 28 paź 2019, 10:58

senio pisze:
28 paź 2019, 10:49
rdarek bardzo Ci proszę........ P R N D to automat - koniec. Nie ma o czym dyskutować jednym słowem.
NIe ma faktycznie o czym. Musiałbyć dopuścić myśl, że możesz nie mieć racji :) Te łopatki są przydatne jak potrzebuję dynamiczniej przyśpieszyć, przy normalnej jeżdzie P R N D zbierają tylko kurz jak strzałki na CNC.
Dyskusja polega na podawaniu argumentów za i przeciw a nie arbitralnym :
AMEN
koniec
czy może HOUK :)

Awatar użytkownika

senio
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1459
Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39
Lokalizacja: koło.wlkp

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#123

Post napisał: senio » 28 paź 2019, 11:05

Do dynamicznego przyspieszenia to służy Kick Down :). Można posiłkować się też przerzuceniem wajchy w tryb sport ale nieco mniejszy efekt. Manetki to manual i koniec. Jeszcze raz powtórzę. Manetki to jak jak korby przy CNC. Masz automat, jedziesz na manualu. A wystarczy przecież pedał wcisnąć i samo się zrobi bez wajchowania łopatkami :).
Ostatnio zmieniony 28 paź 2019, 11:08 przez senio, łącznie zmieniany 1 raz.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 56
Posty: 16245
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#124

Post napisał: kamar » 28 paź 2019, 11:07

j.w. Takie pokrzykiwania wrażenia nie zrobią, większość to duzi chłopcy :)

Awatar użytkownika

senio
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1459
Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39
Lokalizacja: koło.wlkp

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#125

Post napisał: senio » 28 paź 2019, 11:09

Kamar ja tylko stwierdzam fakty. Nic więcej nic mniej. Może nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi to poczytaj

https://www.funcar.com.pl/blog-funkcja-kickdown


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 56
Posty: 16245
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#126

Post napisał: kamar » 28 paź 2019, 11:12

Fakty są takie , że korba posuszy oś bez CNC a łopatka bez automatu biegu nie zmienii :) Tak jak i strzalka nie pojedzie osią bez CNC
Wywędrowałeś na manowce automatów zamiast wyjaśnić jak to sposób zmiany prędkości dyskwalifikuje strzałki. Czyżbyś próbował przykryć braki w obsłudze klawiatury ?


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 40
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#127

Post napisał: IMPULS3 » 28 paź 2019, 11:28

kamar pisze: Czas się nauczyć obsługiwać !!

Spróbuje się nauczyć, :P Choć wynika to zapewne czasem z pośpiechu bardziej niż z niewiedzy.
Petroholic pisze:Na frezarce CNC tak - zajumalem frezem w

Jak się cieszę ze nie tylko mnie sie zdaża. :P Inaczej bym się pogrążył w rozpaczy ze wszyscy są doskonali a tylko ja taki nieudaj. A tak to o ile rażniej teraz będę zył. :)
senio pisze: Korbami jestem 50 razy szybszy i skuteczniejszy.

Też tak uważam. Przy wielu robotach typowych tak po prostu jest.
Inaczej wygląda to przy seriach, skomplikowanych kształtach, jeśli się obsługuje kilka maszyn na raz itd.. Ale to już było męczone tyle że już mi się chyba nie chce. :P
Tak jeszcze mnie naszła jedna myśl tego że ktoś przerobił zwykła tokarke na CNC i nie chce powrotu. Jeśli to była wcześniej tokareczka do której za każdym razem trzeba zmieniać koła zębate do jakiegokolwiek gwintu to nic dziwnego ze po przerobieniu gdzie gwint ma każdy na zawołanie nie chce nawet myśleć o powrocie. Dlatego też pisałem aby kupować taką która jest najbardziej wyposażona a nie wersje up[roszczone na których trzeba będzie się męczyć za każdym razem gdy trzeba coś zrobić a tu nawet nie ma automatycznego posuwu poprzecznego. Rozumiem oczywiscie brak miejsca, pieniędzy, ciężar itd.. ale jeśli porównujemy robotę maszyny konwencjonalnej do CNC to musi ona być pełnoprawną tokarką a nie wersją uproszczoną.

Awatar użytkownika

senio
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 47
Posty: 1459
Rejestracja: 25 maja 2006, 14:39
Lokalizacja: koło.wlkp

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#128

Post napisał: senio » 28 paź 2019, 11:36

kamar pisze:
28 paź 2019, 11:12
Wywędrowałeś na manowce automatów zamiast wyjaśnić jak to sposób zmiany prędkości dyskwalifikuje strzałki. Czyżbyś próbował przykryć braki w obsłudze klawiatury ?
Dzięki tej dyskusji być może przestaniesz łopatek używać jak sprawdzisz i się okaże, że zamontowali u Ciebie Kick Down. Zobaczysz jak fajnie to działa. Może nawet mi podziękujesz, choć tutaj mam spore wątpliwości. I tak od kiedy pamiętam "Twoje jest Twojsze niż mojsze". Niestety, ale tak było jest i pozostanie. Ja nie mam o to żadnej urazy żeby było jasne. Forum dla mnie to tylko bajty zawieszone w próżni. Mimo to zawsze fajnie pogadać i się czegoś nauczyć / dowiedzieć. Bez spiny na luzie i tak należy to traktować. Ja sobie idę teraz popracować. Ty sprawdź jak masz chwilę czy masz Kick down i napisz później jakie wrażenia.


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 56
Posty: 16245
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#129

Post napisał: kamar » 28 paź 2019, 11:41

IMPULS3 pisze:
28 paź 2019, 11:28
aby kupować taką która jest najbardziej wyposażona a nie wersje up[roszczone
Ta, z liniałami do stożków, przyrządami do promieni, zegarami do gwintów . Moje akurat miały to wszystko plus liniały pomiarowe i falowniki a jakoś nie żałuję :)


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Tokarka do serwisu motocyklowego

#130

Post napisał: rdarek » 28 paź 2019, 11:46

senio pisze:
28 paź 2019, 11:36
Kick down
:) a w czym masz taką skrzynię i jak długo korzystasz z automatów? I czy wiesz co to jest naprawdę Kick down?
senio pisze:
28 paź 2019, 10:49
rdarek bardzo Ci proszę........ P R N D to automat - koniec. Nie ma o czym dyskutować jednym słowem.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyc ... nia_biegów

To, że sobie coś tam wybierzesz do manualnego wajchowania nie ma już nic wspólnego z automatem bo mieszasz w ten czy inny sposób. To są już peryferia i opcje. Jedynie co, to w automacie możesz wybrać tryby jeśli dany automat je posiada. Dalej jest to automat tylko np. w trybie sport. Ale twoje rączki dalej mają spokój i niczego nie dotykają. Jeśli cokolwiek musisz robić choćby małym palcem to nie jest już automat.
Oj tego to nawet nie będę komentował :mrgreen: szkoda klawiatury :mrgreen:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”