Poszukiwania tokarki

Powoli rozglądam się za tokarką

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Robert_K
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1088
Rejestracja: 15 sie 2017, 08:03
Lokalizacja: Podkarpacie

Poszukiwania tokarki

#1

Post napisał: Robert_K » 08 wrz 2019, 22:10

Witam.

Powoli rozglądam się za tokarką do swojego warsztatu. Założenia są takie, że maszyna ma mieć długość roboczą 1m (ew. 1,5 ale chciałbym maszynę nie dłuższą niż 310 cm - ograniczenie wynikające z miejsca w warsztacie), przynajmniej 50 mm przelotu wrzeciona, posuwy przyspieszone i przyzwoitą ilość gwintów metrycznych i calowych bez zmiany gitary - wszystkie albo większość najczęściej używanych, oraz wrzeciono na łożyskach. Budżet do 10 kPLN. Maszyna musi być w nienagannym stanie mechanicznym, stan elektryczny obojętny (może nie mieć nic poza sprawnymi silnikami, jestem w stanie zrobić elektrykę) chociaż wolałbym kupić coś w stanie "siadać i jechać". Najlepiej z Podkarpacia lub województw ościennych, chociaż dla prawdziwej perełki mogę się wybrać trochę dalej.

Celuję w sprzęty typu CU500, 16K20, ew. TUD50 ale jestem otwarty również na maszyny innego typu.

Ktoś coś słyszał? Może ma do sprzedania pewną maszynę?

Swego czasu chciałem umówić się na oględziny maszyny jak niżej:
https://a llegro.pl/oferta/tokarka-uniwersalna-kern-560x900-mm-frezark-7724528339
Sama maszynka wygląda dość przyzwoicie, ale ze sprzedającą nie dało się dogadać,pomimo że maszyna jest w Opolu odsyłała mnie na jakieś niemieckie numery telefonów więc dałem sobie spokój. Pytam jednak bo może ktoś z Was był te sprzęty oglądać i ma jakąś opinię?

Całkiem niedaleko mnie jest do oglądnięcia maszyna jak w linku poniżej:
https://www.o lx.pl/oferta/tokarka-matra-CID619-IDBraE7.html#651eb47972
Nigdy nie spotkałem się z maszynami tej firmy. Czy ktoś coś o nich słyszał?