Gięcie sklejki

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Krystianpietrucha
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 8
Rejestracja: 09 cze 2019, 20:30

Gięcie sklejki

#1

Post napisał: Krystianpietrucha » 12 sie 2019, 21:57

Witam wszystkich ! Potrzebuję zasięgnąć wiedzy ekspertów tej kwestii gdyż sam jestem dopiero początkujący. Mianowicie chodzi mi o to czy istnieje rozwiązanie do tego aby np. 3mm sklejkę uczynić elastyczną na tyle żeby nie wracała do swojego pierwotnego kształtu. Dokładanie chodzi mi o coś takiego, że mam np wycięty element o wymiarach 20cm x 20cm i chcę go zgiąć tak żeby złożył się jak książka. Próbowałem nacięć na środku i efekt jest bardzo zbliżony do pożądanego. Brakuje jednak kilku cm gdyż da się ją zginać lecz wraca do pierwotnego ułożenia. Nie oczekuję, ze uda się pozbawić jej całkiem sprężystości lecz chcę zrobić to najbardziej jak się da. Jeśli ktoś zna jakiś sposób lub ma jakieś pomysły to bardzo prosiłbym o przedstawienie ich. Pozdrawiam.



Tagi:


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2824
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Gięcie sklejki

#2

Post napisał: koala.g » 12 sie 2019, 22:02

Żeby był kształt zachowany to technika laminacji forniru.


Można też zrobić nacięcia na sklejce.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 sie 2019, 22:04 przez koala.g, łącznie zmieniany 1 raz.


WP Kamil
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 293
Rejestracja: 11 kwie 2014, 11:25
Lokalizacja: Polska

Re: Gięcie sklejki

#3

Post napisał: WP Kamil » 12 sie 2019, 22:03

Widziałem na filmikach jak klejono forniry np 1mm na kopycie warstwa po warstwie i w ten sposób uzyskiwano sklejki o zadanym kształcie.


Autor tematu
Krystianpietrucha
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki