Zakup pierwszej tokarki z naciskiem na gwintowanie

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
peewee1984
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 9
Rejestracja: 21 maja 2018, 22:41

Zakup pierwszej tokarki z naciskiem na gwintowanie

#1

Post napisał: peewee1984 » 21 maja 2018, 23:31

Witam wszystkich użytkowników forum.
Jak wskazuje na to tytuł tematu, stanąłem przed trudną decyzją wyboru swojej pierwszej tokarki. Z obróbką skrawaniem nie mam zbyt wiele doświadczenia, ale lubię majsterkowanie w warsztacie i ostatnio coraz częściej przy różnych remontach odczuwam niedobór tokarki. Moja pierwsza przygoda z toczeniem rozpoczęła się niedawno na małej maszynie TSB-20 i trochę mnie ten temat "wkręcił". Z racji tego, że wspomniana tokarka jest dość mocno zużyta, brakuje jej większości seryjnego osprzętu i zasób narzędzi jest mniej niż skąpy, to ciężko jej sprostać moim wymaganiom. Dlatego zależy mi aby moja maszyna posiadała:
- przelot wrzeciona powyżej 50mm
- długość toczenia ok 1000-1500mm
- sprzęgło i hamulec
- silnik max 7,5 kW
- możliwie dużą liczbę prędkości obrotowych i szybkości posuwów bez konieczności zmiany kół
- dobrą ergonomię i przyjazną obsługę dla początkującego.
Do czego zamierzam jej używać: dorobienie tulejek i sworzni do maszyn rolniczych, obróbka tłoczysk do siłowników hydraulicznych itp.
Z przeczytanych na tutejszym forum tematów wytypowałem kilka maszyn, które mogłyby się nadawać, ale z braku doświadczenia proszę o pomoc zgromadzonych tu fachowców. Moj wybór padł na:
- bułgarskie CU 401, CU-502, CU-580M
- Huichon 5, ale silnik 11kW...
- TUJ 50
- TUG 40
- Holzmann ED 1000,
Która maszyna waszym zdaniem będzie najlepszym wyborem i dlaczego? Może inne propozycje? Czy nowe tokarki made in china warto brać pod uwagę? Budżet na tą inwestycje to ok 15 tys PLN
Pozdrawiam




Autor tematu
peewee1984
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki