Zestaw noży do minitokarki

Dyskusje na temat stosowania i doboru narzędzi, głównie skrawających
Awatar użytkownika

Autor tematu
blue_17
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1715
Rejestracja: 16 kwie 2009, 07:55
Lokalizacja: Kraków/Kornatka

Zestaw noży do minitokarki

#1

Post napisał: blue_17 » 11 lip 2019, 13:23

Witam

Chciałbym zapytać fachowców jakie zestaw noży nabyć do mini tokarki.

Nie znam się na toczeniu a chciałbym od czasu do czasu zrobić sobie coś prostego w drewnie lub w aluminium.

noże mają wymiar 10x10mm

Rozważam zestaw z ali

http://pl.aliexpress.com/item/330176278 ... 60a402097f

lub w polsce

https://mar-pol.sklep.pl/pl/p/ZESTAW-NO ... 1SZT./1816

Nie chcę aby to było zbyt drogie bo zdaję sobie sprawę że mogę uszkodzić narzędzie.

Pozdrawiam


"I siedzieli oni razem pod nagim DOS-em i nie wstydzili sie tego." :D


Majstarek
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 107
Rejestracja: 18 lis 2016, 18:22
Lokalizacja: Łęczyca łódzkie

Re: Zestaw noży do minitokarki

#2

Post napisał: Majstarek » 11 lip 2019, 13:35

a jaka to minitokarka?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Zestaw noży do minitokarki

#3

Post napisał: RomanJ4 » 11 lip 2019, 14:44

Dołączam do pytania.
Musisz wiedzieć, że te noże bardziej nadają się do stali, i tak naprawdę to surówki do przeszlifowania(wyprowadzenia geometrii). W drewnie lub aluminium z lepszym skutkiem możesz toczyć zaszlifowanymi (jeśli sam nie potrafisz tego zrobić - tu masz poradnik https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... Pf9uh6j_bK ) już stalkami HSS które zwłaszcza do drewna są lepszą opcją niż surowe płytki węglikowe.
Obrazek (https://www.ceneo.pl/1245325 to tylko przykład, poszukaj w necie, może znajdziesz taniej u Chińczyków)

W razie pytań czy wątpliwości służymy radą..