Rower elektryczny

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7517
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Rower elektryczny

#31

Post napisał: IMPULS3 » 30 maja 2019, 19:56

oprawcafotografii pisze:A więc :)

A więc strasznie kombinujesz jak na biznesmena-emeryta. :) Dopiero biadoliłeś o nieprzepisowej przeróbce samochodu a sam zamiast zrobić to jak być powinno to tworzysz nowa wizję. :)
Wedlug przepisów powinieneś nie przekraczać napięcia 48V, musisz mieć czujnik PAS (czujnik pedałowania, bo bez pedałowania nie powinieneś mieć jakiegokolwiek wspomagania) oraz nie przekraczać mocy 250W. Przy tych powyższych zależnościach masz cokolwiek legalny rowerek i to wcale nie jakiś super bo 250 wat to nie jest dużo szczególnie jeśli chcesz to wykorzystać jadąc pod górkę, ale lepsze to niż te 100W które chcesz zainstalować z jakimś prowizorycznym napędem.




oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 6105
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Re: Rower elektryczny

#32

Post napisał: oprawcafotografii » 30 maja 2019, 20:16

IMPULS3 pisze:
30 maja 2019, 19:56
...
Wedlug przepisów powinieneś nie przekraczać napięcia 48V, musisz mieć czujnik PAS (czujnik pedałowania, bo bez pedałowania nie powinieneś mieć jakiegokolwiek wspomagania) oraz nie przekraczać mocy 250W....
No i tak właśnie będzie :) Plus różne inne ficzery. Uczę się coś-tam programować
i sprawia mi to radochę więc wsadzam mikrokontrolery gdzie się da :)

Przynajmniej docelowo, bo na etapie próbnych lotów to na krótko zepnę i już ;)

q
„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 6105
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Re: Rower elektryczny

#33

Post napisał: oprawcafotografii » 31 maja 2019, 09:44

Drugie podejście do nawoju.

Zmieniłem ilość zwojów na 32. Pod obciążeniem wyszło <>< 320kV, co powinno dać Vmax 35km/h.
Oczywiście tyle sam silnik nie uciągnie, to tylko przeliczenie obrotów.

W ręce udało mi się "shamować" 80W, myślę ze te 100W powinien spokojnie wygenerować...

Teraz chyba wystrugam jakiś prowizoryczny montaż i zobaczę czy ciągnąć temat dalej :)

A tu fotka statora. Drugie nawijanie w życiu, nie jest chyba najgorzej ;)
Każdy kolejny raz powinien być lepszy. Chyba ;)

https://photos.app.goo.gl/NYE7aYW7djJgw3tz6

q
„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”

Awatar użytkownika

Muligan
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 31 maja 2019, 11:37
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rower elektryczny

#34

Post napisał: Muligan » 31 maja 2019, 12:03

Dawaj znać, jak idzie :D


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7517
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Rower elektryczny

#35

Post napisał: IMPULS3 » 31 maja 2019, 12:11

oprawcafotografii pisze:Każdy kolejny raz powinien być lepszy. Chyba ;)


Według mojego szczęścia to im bardziej się staram tym mi gorzej wychodzi. :)
A poważnie to weż pod uwagę ze jadąc szczególnie pod górkę powinineś mieć zapas mocy a nie katować silnik na maxa bo może być pożar na pokladzie tego pojazdu.


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 6105
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Re: Rower elektryczny

#36

Post napisał: oprawcafotografii » 31 maja 2019, 12:24

Ale przecież ja nie pisałem nigdzie o katowaniu.

Sterownik będzie działał w trybie ograniczonej mocy / stabilizacji prędkości / coś jeszcze ;)
Wyjdzie w praniu co jest potrzebne...

Tak czy owak chodzi o to, żeby jadąc pod górę dodał mi te 50-100W mocy i to wszystko.
Zakładając, że sam osiągam ze 150W w szczycie ;) dodanie połowy powinno zmienić sytuację.
Katować mam siebie, z niewielką pomocą ;) Teraz dojeżdżam do połowy górki i dalej pcham :)

Jeśli dłuższy czas pedałując mogę jechać bez wysiłku ze średnią niech będzie te 18km/h
to chcę podnieść średnia o np. 5km/h z tym samym wysiłkiem...

Driftować nie mam zamiaru ;)

q
„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7517
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Rower elektryczny

#37

Post napisał: IMPULS3 » 31 maja 2019, 12:30

oprawcafotografii pisze:Tak czy owak chodzi o to, żeby jadąc pod górę dodał mi te 50-100W mocy i to wszystko.
Zakładając, że sam osiągam ze 150W w szczycie ;) dodanie połowy powinno zmienić sytuację.


Coś tam zmieni, z tym że na ogól jest tak ze jak ktoś pomaga to my zmniejszamy wysilek więc te 100W to nadal bida. :) Ale sam się przekonasz i liczę ze to potwierdzisz. :)


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 6105
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Re: Rower elektryczny

#38

Post napisał: oprawcafotografii » 04 cze 2019, 20:09

Znalazłem fajny symulator: https://www.ebikes.ca/tools/trip-simulator.html

Mozna wybrac trase z google maps, symulator uwzglednia uksztaltowanie terenu.

Na moje oko zgadza sie zakladając ze osiagam okolo 100W mocy :)

Bez dopalania trasa powinna mi zajac 70min co sie <> zgadza.
Z dopalaniem do <> 50W - 62min, 100W - 60min.

(Gdy zmienić napięcie na wyższe, przy takiej samej mocy wyniki wychodzą lepsze.
Coś ta symulacja nie do koncą jest dobra. No ale jakas jest ;))

Niestety algorytm symulatora działa tak, ze zakłada najpierw pełną moc z chumanoida ;)
dopiero gdy brakuje to z akumulatora. Ja chciałbym odwrotnie - żeby caly czas z kwasa
szlo iles tam W mocy (no poza momentami gdy np. jedzie sie z gory). A reszte bym sobie
dopedalowal... Symulator CHYBA zaklada jazde z predkoscia okolo 20km/h na sztywno...

Tak czy owak widac, ze podczas jazdy z ta predkoscia zapotrzebowanie na moc oscyluje
w okolicy 100W...

q
„Największym wrogiem wolności jest najedzony niewolnik.”


strikexp
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 4419
Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rower elektryczny

#39

Post napisał: strikexp » 04 cze 2019, 23:37

Ciekawy jestem ile można przejechać na małej butli ze sprężonym powietrzem...

Jak mała moc jest problemem to jest jeszcze opcja rozpędzania przed górką i atakwoania jej energią kinetyczną. No ale to by wymagało dodania GPS i na tej podstawie sterowania rowerem...


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1539
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

Re: Rower elektryczny

#40

Post napisał: upadły_mnich » 05 cze 2019, 00:09

strikexp pisze:atakwoania jej energią kinetyczną. No ale to by wymagało dodania GPS i na tej podstawie sterowania rowerem...

Też lubię wypić piwo czy dwa co widać po moich postach i wcale się kolegi tutaj nie czepiam. :wink:
Jeździłem takim rowerkiem ze wspomaganiem, nie wiem czy spełniał przepisy ale na pewno był z mocno górnej półki. Przyznam kolegom, że wrażenie niesamowite. Wspomagał, sam nie jechał ale lekki nacisk na pedały i leciał 60km/h bez problemu a może i więcej ale tego nie próbowałem. Dla ciekawości obok stał rower tandem z mistrzostw Europy odkupiony za ledwie 70000zł z przerzutkami sterowanymi elektrycznie. Jeden i drugi rower robiony ręcznie a nie z fabryki
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”