Arduino Mega + Ramps 1.6

Arduino Mega + Ramps 1.6 Grbl, konfiguracja, pierwsze kroki

Dyskusje o programowaniu mikroprocesorów.

Autor tematu
Marcinwq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2019, 18:32

Arduino Mega + Ramps 1.6

#1

Post napisał: Marcinwq » 20 maja 2019, 18:51

Witam serdecznie.

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie projekt od kolegów z Ameryki, MPCNC. Wiem już z wielu źródeł że nie jest to maszyna z chirurgiczną precyzją, ale do rzeczy. Mam problem z uruchomieniem silników krokowych przez Arduino z nakładką Ramps 1.6. Chwilowo sterowniki A4988, a doceowo DRV8825. Silniki to Nema17HS4401. Zgodnie z jednym z poradników z YouTube na początku wyczyściłem pamięć w arduino, następnie pobrałem plik GRBL 1.1f dla megi i wgrałem program do płytki przez XLoadera. Później odpaliłem UniversalGcodeSender i chciałem ruszyć silnikami, ale silniki ani nie drgnęły. Ustawiłem Vref na sterownikach na wartość 0.9V i zainstalowałem wszystkie zworki. Zgodznie z tabelą teraz 1 mikrokrok to 1\16 kroku. Nie jestem mistrzem programowania, ale myślę, że z lekką pomocą z waszej strony uda mi się jakoś zadziałać. Ktoś ma jakiś pomysł jak ruszyć tymi silnikami? Maszyna ma być używana jako wycinarka plazmowa, więc potrzebuję tylko osi x, y i z.

Pozdrawiam Marcin




Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4140
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Arduino Mega + Ramps 1.6

#2

Post napisał: Steryd » 20 maja 2019, 20:27

A w tym pliku grbl1.1 ustawiłes pinout dla ramps, czy klasyczny grbl?
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
Marcinwq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2019, 18:32

Re: Arduino Mega + Ramps 1.6

#3

Post napisał: Marcinwq » 20 maja 2019, 22:50

Nie ustawiałem nic. Mógłbyś przybliżyć jak edytować ten program? Widziałem że ludzie ustawiają wartości w UGS komendami, ale to tylko dla wartości predkosci. Da się edytować ten program tak jak np. Marlina poprzez arduino ide? Jeśli tak to jak?


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4140
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Arduino Mega + Ramps 1.6

#4

Post napisał: Steryd » 21 maja 2019, 08:25

Oczywiście się da. Otwórz tą bibliotekę I poczytaj. Jest tam na pewno taki kawałek jak pinout.
Można?
Morzna!!!


Autor tematu
Marcinwq
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2019, 18:32

Re: Arduino Mega + Ramps 1.6

#5

Post napisał: Marcinwq » 28 maja 2019, 10:20

Dałem rade. Teraz mam inne pytanie. Jak połączyć plasme z Arduino, żeby zapalał się łuk wtedy, kiedy bedzie to ustalone w programie ? Mam zamiar używać fusion360 do generowania kodu. Jak to zrobić żeby mój Marlin którego wgrałem wiedział o co chodzi ?

Dodane 1 minuta 22 sekundy:
Wgrałem jednak marlina bo znalazłem odpowiedni pinout w internecie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Arduino, Raspberry pi i inne systemy mikroprocesorowe”