Serwisy fabryczne cnc

Dyskusje na temat innych obrabiarek i systemów sterowania stosowanych w maszynach przemysłowych

andrzejek333
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 31
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:48
Lokalizacja: Śląsk

#21

Post napisał: andrzejek333 » 02 mar 2008, 17:04

Co do polskich serwisów niestety jedno słowo mi się ciśnie TRAGEDIA,nie chcę teraz robić złej reklamy jednemu z naszych polskich producentów,ale to co oni nam raz zrobili to była po prostu parodia
Telefon do serwisu że trzeba wymienić łożyska we wrzecionie,ok przyjeli zgłoszenie i po kilku dniach telefon że serwisant przyjedzie tu podana data i godzina i UWAGA przyjedzie pociągiem i trzeba go odebrać z dworca PKP,nadszedł ten dzień podjechaliśmy pod ten dworzec i widzimy faceta UWAGA!!! z reklamówką z biedronki w ręce,tak tak to był serwisant :mrgreen:
Po przywiezieniu do firmy okazało się że w tej reklamówce ma PRAWDZIWIE profesjonalne narzędzia wkrętak sztuk raz i kombinerki sztuk raz,nieważne daliśmy mu nasze narzędzia facet rozkręcił wrzeciono i mówi że trzeba wymienić łożyska,mówimy że wiemy bo to własnie zgłaszaliśmy,a facet na to że on łożysk nie ma bo dopiero muszą takie zamówić,ręce opadły ale nie ważne,po odwiezieniu gościa z powrotem na pociąg po kilku dni przychodzi faktura na 4000 zł za wizytę tego serwisanta :!: oczywiście nie zapłaciliśmy za to ,na szczęście następny serwis z tej firmy przyjechał już swoim autem i z wszystkimi potrzebnymi narzędziami i częściami

A teraz druga strona czyli serwis w tym przypadku niemiecki,jak dla nas rewelacja,co prawda trochę kosztują ale zanim przyjadą to naprawdę starają sie pomóc,czy to telefonicznie czy też w inny sposób,nie czają sie z TAJNYMI kodami tylko podają bez problemu,mówią co zmienić co próbować ustawić itp,wręcz przysyłają np jakiś panel,jeśli podejrzewają że w nim może być problem za darmo,dopiero jeśli się okaże że rzeczywiście on był zepsuty to im się płaci,inaczej po prtostu też im się go odsyła,i czas oczekiwania na ich przyjazd,jeśli naprawdę muszą już przyjechać jak na razie to max 3 dni



Tagi:

Awatar użytkownika

Wodzu
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 674
Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
Lokalizacja: z sasiedztwa

#22

Post napisał: Wodzu » 02 mar 2008, 22:35

Ja powiem tak chwale sobie serwis deckla. Bach przywiezli frezarke pyk, ciach trach 1,5h i stoj juz montuja detale frez idzie, mowimy ze chcielibysmy podlaczyc maszyny do sieci bo musimy podlaczac je pod rs i tak zgrywac programy, pach, ciach przywozimy im kable i juz 10 maszyn podpietych, kolesie byli u nas 8h i zrobili wieej niz kolesie ktorzy przywiezli i stawiali wycinarke wodna tym to zajelo 2 dni i jeszcze wzieli za to kase :?: Serwisy sa rozne slyszalem ze mikron cos kiepsko sie sprawuje.
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.


misiug
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 46
Rejestracja: 13 kwie 2005, 23:43
Lokalizacja: St=ce

#23

Post napisał: misiug » 29 mar 2008, 19:02

Gdadzam się z kolegom andrzejek333 .
Serwis polskich maszyn to tragedia.
Najlepszym wyjściem w tej chwili jest zakup maszyn produkowanych w niemczech. Tam serwis dba o klienta, nawet o maszyn nie kupionych bezpośrednio od dilera. Bez problemu może dokupić części (wszystko na stanie w nieczech i w polsce jest na następny dzień) i otrzymać wszelkie potrzebne informację. Polscy przedstawiciele niestety nawet sprzedając niemieckie maszyny nie są przystosowani do wymagań bardzo szybko rozwijającego się rynku w polsce.
Serwisanci nie są źle przeszkoleni, po prostu jest ich za mało. Chcąc wezwać serwis do maszyny pogwarancyjnej lub nie kupionej u dilera trzeba czekać bardzo długo.
Dlatego firmy mają już własne części zamienne (czasami nawet całe starsze maszyny przeznaczone jako dawcy części) własnych elektroników, elektryków, mechaników którzy potrafią utrzymać maszyny w ruchu a co za tym idzie utrzymać produkcję.
Jedyną firmą która według mnie jest przystosowana i wie co robi na rynku polskim jest firma Trumpf- sprzedająca lasery i urządzenia do blach. Oni gwarantują serwis 24 godziny i mają ok 15 serwisantów w całej polscę.
Kto kupił japończyka i coś się zepsuło czego nie ma w kraju to już przepadł z produkcją na co najmniej pół miesiąca.
Miejmy nadzieję, że firmy sprzedające maszyny w polscę wezmą sobie za wzór firmy niemieckie i pójdą w rozwój dobrze wyszkolonego serwisu.


grzegorzknk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2007, 21:31
Lokalizacja: Gryfów Śląski

#24

Post napisał: grzegorzknk » 27 kwie 2008, 23:13

Jestem elektronikiem, automatykiem, z obrabiarkami cnc zetknąłem się przez przypadek 3 lata nie jestem więc rasowym serwisantem, jednak na dzień dzisiejszy z dobrym skutkiem obsługuję kilka firm na terenie dolnego śląska, opolszczyzny i śląska. Ponieważ wciąż nabywam doświadczenia w tej dziedzinie usunięcie niektórych usterek może potrwać trochę dłużej, w końcowym rozrachunku jednak najczęściej jestem szybszy od serwisu, kilka nawet dni to nie 2-4 tygodnie bezczynnego oczekiwania.
Zapewniam iż z dobrym operatorem wiedza automatyka, elektronika w więkrzości przypadków wystarcza aby ożywić maszynę. Co do kosztów na cenę części najczęściej nie mam (mamy) wpływu, robocizna jest oczywiście o wiele tańsza.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Inne obrabiarki przemysłowe”