Jakiś dobry program do belek, ram i kratownic ?

Dyskusje na temat ogólnych konstrukcji i budowy maszyn oraz obliczeń mechanicznych

Autor tematu
StudentIB
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 501
Rejestracja: 23 paź 2015, 00:00
Lokalizacja: Poznań

Jakiś dobry program do belek, ram i kratownic ?

#1

Post napisał: StudentIB » 10 gru 2018, 11:31

Cześć,

czy ktoś z was może mi polecić jakiś dobry darmowy albo niezbyt drogi programik, którym można liczyć belki, ramy i kratownice ? Wystarczy w 2D. Kiedyś był Autodesk ForceEffect, ale już wycofali. Z sensownych rzeczy znalazłem w zasadzie tylko STRIAN. W ogóle dziwne, że jest tyle rozbudowanych kombajnów typu Robot Structural Analysis a tak ciężko o coś ciekawego z prostych programów do belek i układów prętowych.

P.S. Uprzedzam, że nie chodzi o to, że mi się nie chce liczyć zadań na zaliczenie, bo wbrew nickowi nie jestem już studentem i takie rzeczy liczę tylko na własne potrzeby.

Z góry dziękuję za pomoc




abcdef
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 367
Rejestracja: 11 mar 2018, 10:39

Re: Jakiś dobry program do belek, ram i kratownic ?

#2

Post napisał: abcdef » 12 gru 2018, 19:39

jak na własne potrzeby? Chcesz żeby ci to na głowę spadło? Nudzi ci się? Albo idziesz w to zawodowo na 100%(kasa) albo idź na piwo lepiej. Jeżeli zawodowo to obczaj w jakich programach pracują poważne firmy, które zajmują się konstrukcjami stalowymi i działaj w nim. Oczywiście trzeba mieć co najmniej inż., kursy, certyfikaty, uprawnienia itd.


Autor tematu
StudentIB
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 501
Rejestracja: 23 paź 2015, 00:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Jakiś dobry program do belek, ram i kratownic ?

#3

Post napisał: StudentIB » 12 gru 2018, 22:27